۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶

حجت الاسلام هاشمی خبر داد:

مراسم ارتحال امام راحل در 50 نقطه استان مرکزی برگزار می شود

مراسم ارتحال امام راحل در 50 نقطه استان مرکزی برگزار می شود

اراک-خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در 50 نقطه شهری و روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس هاشمی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اعلام این خبر افزود: در زادگاه و بیت تاریخی امام در شهر خمین ویژه مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان از ساعت 10 صبح برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری مراسمی از از ساعت 11 صبح روز چهاردهم خرداد در مصلای بیت المقدس اراک خبر داد، افزود: این مراسم نیز با حضور پر شور مردم اراک و مسوولان برگزار می شود.

توزیع 20 هزار جلد کتاب

مسئول کمیته اجرای مراسم ستاد ارتحال امام استان مرکزی از توزیع 20 هزار جلد کتاب در روزهای 14 و 15 خرداد در این استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای ترویج اندیشه و تبیین ابعاد مختلف زندگی پرفروغ امام راحل (قدس) در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این کتب در بین علاقمندان توزیع خواهد شد.

هاشمی برپایی 15 نمایشگاه کتاب از آثار ارزشمند امام راحل (قدس)، 10 نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع وصیت نامه ایشان و سبک الگوی زندگی رهبر فقید انقلاب را از دیگر برنامه های جنبی این مراسم در نقاط مختلف استان عنوان کرد.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های مختلف بزرگداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد، افزود: 12 مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد نیز در سطح استان برگزار می شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این مراسم در شهر اراک در روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام الهامی نیا از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

برگزاری 20 محفل انس با قرآن در مساجد

هاشمی تصریح کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی هنری شامل مسابقات کتابخوانی و مقاله نویسی، شب شعر، برگزاری 20 محفل انس با قرآن در مساجد، برپایی جلسات هم اندیشی در مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه سراسر استان، چاپ پوستر و ویژه نامه، نصب بنر و فضاسازی شهری از دیگر برنامه های اجرایی بمناسبت بزرگداشت قیام 15 خرداد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بزرگ و شگرف در تاریخ معاصر جهان بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تدبیر و هدایت امام خمینی (ره) شکل گرفت و ‌اکنون به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

مسئول کمیته اجرای مراسم ستاد ارتحال امام استان مرکزی اظهار کرد: این رمز ماندگاری مکتب امام خمینی(ره) است که امروز پس از گذشت بیش از دو دهه از رحلت آن بزرگ‌مرد در سایه رهبری فرزانه انقلاب، با شکستن تمامی حصارهای زمانی و مکانی پیام انقلاب اسلامی را به آن سوی مرزهای سیاسی، جغرافیایی ایران اسلامی رسانده است.

هاشمی با اشاره به شکل گیری قیام خونین 15 خرداد در سال 42 به عنوان منشا و سرآغاز انقلاب بزرگ ایران اسلامی، اضافه کرد: اگرچه در این روز خون های زیادی به زمین ریخته شد اما پیوند معنوی توده های مردمی با مرجعیت دینی برقرار و رابطه امام و امت را محکمتر کرد و نتیجه پانزده خرداد در ۲۲ بهمن ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست.

کد خبر 2303567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha