اخبار تحرکات داعش در عراق/

بسیج مردمی در مبارزه با تروریسم/علیه داعش سلاح به دست می گیریم

بسیج مردمی در مبارزه با تروریسم/علیه داعش سلاح به دست می گیریم

منابع عربی از سیطره داعش بر مناطقی از کرکوک و اعلام آمادگی شهروندان و مسئولان عراقی برای مشارکت در مبارزه با تروریسم و سرکوب داعش در عراق خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در ادامه حملات تروریستی اخیر خود در کرکوک توانست بر مناطق مختلفی از این استان سیطره پیدا کند.

از سوی دیگر با سیطره داعش بر مناطق مختلف شهر موصل گروهی از مسئولان و شهروندان عراقی ضمن محکوم کردن فعالیتهای تروریستی در استانهای الانبار، نینوا و دیالی اعلام کردند که دوشادوش ارتش سلاح به دست می گیرند تا عراق را از شر داعش پاک کنند.

"جمال طاهر بکر" رئیس پلیس استان کرکوک در این خصوص اظهار داشت: شیوخ و سران قبایل در کرکوک بر حمایت عشایر و قبایل ساکن در این شهر از نیروهای امنیتی و ارتش تأکید کردند.

"نوری المالکی" نخست وزیر عراق نیز از همه کسانی که توانایی لازم برای در دست گرفتن سلاح دارند خواست که برای ریشه کن کردن تروریسم در عراق با ارتش همکاری کنند. وی همچنین از سازمان ملل خواست که بغداد را در مسئله مبارزه با تروریسم حمایت کند.

این در حالی است که برخی "اسامه نجیفی" رئیس پارلمان عراق  را مسئول تشدید اوضاع امنیتی در عراق می دانند.

پایگاه سومریه نیوز نیز از  ادامه حملات داعش در مناطق مختلف استان صلاح الدین به ویژه در شمال تکریت خبر دادند. اعضای این گروه تروریستی با حمله به مراکز امنیتی و دولتی برای اینکه کنترل اوضاع استان را به دست بگیرند، تلاش می کنند.

کد خبر 2309049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha