۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸

«رفقای خیالی» به دعوت نشر افق به کتابفروشی‌ها آمدند

«رفقای خیالی» به دعوت نشر افق به کتابفروشی‌ها آمدند

کتاب «رفقای خیالی» شامل نامه‌نگاری‌های پل استر و جی.ام کوئتسی با ترجمه خجسته کیهان توسط انتشارات افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب با معرفی و نام بردن آثار پل استر و جی.ام کوئتسی آغاز می‌شود و بدون هیچ‌گونه مقدمه‌ای وارد فضای نامه‌های این دو نویسنده می‌شود. پل استر نویسنده سرشناس و پست‌مدرن آمریکایی و جی.ام کوئتسی نویسنده  اهل آفریقای جنوبی است که بیش از 20 کتاب را در کارنامه خود دارد. کوئتسی تنها نویسنده‌ای است که 2 مرتبه جایزه بوکر را از آن خود کرده است. این نویسنده در سال 2003 برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

نامه‌هایی که در این کتاب هستند، توسط پل استر به چاپ رسیدند و در میان نامه‌های دو نویسنده، تفاوت فرهنگ‌ آفریقایی و آمریکایی مشهود و محسوس است. اسامی آثار پل استر عبارت است از: اختراع انزوا، سه‌گانه نیویورک، کشور آخرین‌ها، مون پالاس، موسیقی شانس، هیولا، آقاری ورتیگو، دود و چهره‌ی آبی، بخورونمیر، لولو روی پل،‌ تیمبوکتو، کتاب اوهام، مجموعه‌ی اشعار، دفترچه‌ی سرخ، شب پیشگویی،‌ مجموعه مقالات، دیوانگی در بروکلین، سفر در اتاق تحریر، زندگی درونی مارتین فراست، مردی در تاریکی، ناپیدا، سانست پارک، و خاطرات زمستان.

عناوین آثار جی.ام کوئتسی نیز به این ترتیب است: سرزمین غروب، در قلب سرزمین، در انتظار بربرها، زندگی و زمانه‌ی مایکل ک.، دشمن، سپیدنویسی، عصر آهن، تکرار نکته: مقالات و مصاحبه‌ها، سرور پترزبورگ، توهین، کودکی: صحنه‌هایی از زندگی در شهرستان، زندگی حیوانات، رسوایی، ساحل‌های ناآشنا: مقالات 1986 - 1999، جوانی، الیزابت کاستلو، مرد کند، کارکردهای درونی، خاطرات یک سال بد، و تابستان.

موسسه انتشارات افق که کتاب‌های ترجمه خود را با رعایت قانون بین‌المللی کپی‌رایت منتشر می‌کند، درباره انتشار این کتاب نیز با پل استر و جی.ام کوئتسی هماهنگی کرده و حق انتشار کتاب Here And Now را از آن‌ها خریداری کرده است. این کتاب به عنوان یازدهمین عنوان مجموعه «ادبیات امروز» نشر افق به چاپ رسیده است.

در قسمتی از این کتاب، بخش پایانی یکی از نامه‌های پل استر را به کوئتسی می‌خوانیم:

بابت نامه‌ی الکترونیک پرمهری که در مورد حمله‌ی آقای وود به آثار و زندگی من و آنچه به نظر او من نمایندگی‌اش می‌کنم، به سیری نوشته بودی سپاسگزارم. من نقد او را نخوانده‌ام. مدت‌هاست هیچ‌یک از نقدهای کتاب‌هایم را، چه خوب باشند و چه بد، نمی‌خوانم. اما به قدر کافی درباره‌ی نوشته‌ی او از دیگران شنیده‌ام، به‌طوری که احساس می‌کنم انگار غریبه‌ای از من زورگیری کرده است. اگر کسی به تو مشت بزند غریزه حکم می‌کند تو هم به او مشتی بزنی. اما این واکنش در چنین وضعیتی جایز نیست، که خود باعث سرخوردگی شدید می‌شود. با این حال درد این نیش‌ها با گذشت زمان کاهش یافته است. به گفته‌ی ایتورم فرانسیس کودی که پارسال در استرالیا دیدی (همسر پیتر کری)، واکنش‌ها همگی مثبت بوده و قرار است کتاب را برای بار چهارم ظرف شش هفته تجدید چاپ کنند. بنابراین نباید گله کنم، به ویژه از مردی که از نامش پیداست روزی موریانه‌ها او را خواهند خورد.

با خنده‌ای از ته دل، پل

این کتاب با 280 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 13 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2312845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha