۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۳:۵۷

بررسی تیم‌های حاضر در لیگ چهاردهم؛

فولاد؛ کم فروغ در نقل و انتقالات، امیدوار به ادامه درخشش با یک خارجی

فولاد؛ کم فروغ در نقل و انتقالات، امیدوار به ادامه درخشش با یک خارجی

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران در حالی خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی آماده می‌کند که در بازار نقل و انتقالات عملکرد چشمگیری نداشته و بی سر و صداتر از سال‌های گذشته بازیکنان مورد نظرش را جذب کرده و تمریناتش برای دفاع از این عنوان را با یک مربی خارجی پیگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر در حالی از روز نهم مردادماه شروع می‌شود که تیم فولاد خوزستان قهرمان فصل گذشته این مسابقات شرایط نسبتا متفاوتی را در مقایسه با سایر تیم‌ها پشت سر گذاشته است. فولاد خوزستان آخرین تیمی بود که فصل گذشته به کارش پایان داد. فولادی‌ها که با حسین فرکی یک فصل رویایی را پشت سر گذاشته و به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسیده بودند، در لیگ قهرمانان آسیا هم به مرحله حذفی راه یافتند ولی در نهایت با توقف برابر السد قطر از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی آسیا بازماندند.

کنار رفتن فولاد از مسابقات آسیایی و همچنین مشکل جسمی حسین فرکی و اجبار وی به جراحی زانوی خود با شایعه مذاکره فدراسیون فوتبال با سرمربی فولاد همزمان شد. در حالی که گفته می‌شد فدراسیون فوتبال دنبال جایگزین کردن یک مربی موفق ایرانی به جای کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی برزیل است، از فرکی به عنوان یک گزینه ایده آل نیمکت تیم ملی یاد شد، هرچند فرکی بارها این موضوع را رد کرد و گفت پیشنهادی از فدراسیون ندارد ولی در نهایت به خاطر جراحی زانوی خود برای تمدید قراردادش به باشگاه فولاد پاسخ منفی داد تا قهرمان فصل گذشته لیگ برتر تغییرات زیادی را تجربه کند.

فولاد بلافاصله بعد از اتمام همکاری با فرکی، با دراگان اسکوچیچ سرمربی فصل گذشته ملوان قرارداد امضا کرد. مسئولان باشگاه فولاد تایید کردند که اسکوچیچ گزینه پیشنهادی خود فرکی بوده است ولی جدایی سرمربی فصل گذشته فولاد کافی بود تا بازیکنانی مثل عبدالله کرمی، لوسیانو پریرا، غلامرضا رضایی و سوشا مکانی که از مهره‌های اصلی قهرمانی فولاد بودند، از این تیم جدا شوند.


سوشا مکانی، غلامرضا رضایی و عبدالله کرمی سه بازیکن فولاد فصل آینده در این تیم حضور ندارند

پیش از این هم بازیکنانی مثل مهدی نوری، عباس محمدرضایی، حسن جعفری و چاوز در فهرست مازاد فولاد قرار گرفته بودند و این مسائل باعث شد تا فولاد تغییرات زیادی را با از دست دادن بازیکنانش تجربه کند. فولادی‌ها در حال حاضر فقط ایمان موسوی و ماتیو چاوز را جذب کرده‌اند تا نقل و انتقالات آنها کم سر و صداتر از همیشه باشد.

هرچند قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در نقل و انتقالات کم فروغ بوده است ولی دراگان اسکوچیچ بیش از مربیان گذشته فولاد به محصولات آکادمی باشگاه فولاد روی آورده و قصد میدان دادن به بازیکنان جوان بیشتری را دارد. خود اسکوچیچ در اینباره می‌گوید: "دوست دارم بازیکنان جوان را در تیم تزریق کنم و مطمئن باشید به بازیکنان جوان این قول را داده‌ام به محض اینکه احساس شود می‌توان به‌روی آن‌ها حساب باز کنم به آن‌ها بازی خواهم داد".

با این حال به نظر می‌رسد سرمربی فولاد هم از اینکه باشگاه نتوانسته بازیکنان مورد نظرش را حفظ کند و در نقل و انتقالات موفق عمل کند ناراحت است: "تیم فولاد در حال حاضر به مرز آمادگی رسیده اما‌ ای کاش چند بازیکن جدید به تیم تزریق می‌شد".

اسکوچیچ حالا میراث دار قهرمانی فولاد است و کمترین انتظار از او حفظ این قهرمانی است. باید دید با شرایط متفاوت و عجیبی که فولاد در این روزها تجربه می‌کند، آیا مدافع عنوان قهرمانی می‌تواند به اهداف و خواسته‌هایی که برای خودش طراحی کرده است، برسد یا خیر.

کد خبر 2331578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha