۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱:۱۳

بررسی تیم‌های حاضر در لیگ چهاردهم؛

نفت تهران؛ از نوید معرفی چند ستاره تا کار دشوار در لیگ قهرمانان آسیا

نفت تهران؛ از نوید معرفی چند ستاره تا کار دشوار در لیگ قهرمانان آسیا

"علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال نفت تهران شد". این شاید مهمترین خبر تیم نفت تهران بعد از اتمام لیگ سیزدهم باشد؛ تیمی که فصل گذشته با یحیی گل‌محمدی سرمربی جوان خود موفق شده بود سهمیه آسیایی را کسب و زمینه را برای حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نفت تهران را باید در تقسیم بندی لیگ‌ برتری‌ها جزو تیم‌های کم حاشیه و بی صدا جای داد. تیمی که در لیگ سیزدهم تا آستانه قهرمانی هم پیش رفت و در نهایت با یحیی گل محمدی سرمربی جوان خود موفق شد زمینه حضور نفت را در لیگ قهرمانان آسیا فراهم کند.

با پایان لیگ سیزدهم مسئولان باشگاه نفت تمام تلاش خود را برای حفظ کادر فنی خود به کار بستند. آنها امیدوار بودند با حفظ سرمربی خود روند صعودی‌شان را در لیگ چهاردهم ادامه بدهند ولی گل‌محمدی در نهایت تصمیم گرفت تا بعد از یکسال کار در نفت تهران راهی تیم ذوب آهن شود. موضوعی که باعث شد تا مدیران باشگاه نفت برای انتخاب جانشین گل‌محمدی مجددا به یک مربی جوان دیگر اعتماد کنند و علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی تیم خود روی نیمکت بنشانند.

البته تغییرات در نفت محدود به کادر فنی نشد و همانند اکثر تیم‌های دیگر، تعدادی از بازیکنان موثر و کلیدی نفت هم از این تیم جدا شدند. رضا نوروزی، وریا غفوری، رسول نویدکیا و احمد آل نعمه چهار بازیکن نفت راه خروج از این تیم را در پیش گرفتند و به ترتیب به پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی پیوستند تا دست کادر فنی نفت تا حدودی خالی شود.

تلاش مسئولان باشگاه برای حفظ نوروزی بهترین گلزن این تیم حتی تا انتشار قرارداد این بازیکن هم پیش رفت ولی نوروزی که بازیکن آزاد بود پس از چند روز کش و قوس سرانجام به جمع سرخپوشان پیوست. البته علیرضا بیرانوند دروازه بان نفت هم در مقطعی ساز جدایی از این تیم را کوک کرد و قصد داشت به یکی دیگر از تیم‌های لیگ برتری برود که با ممانعت مسئولان این تیم مواجه شد.

در مقابل، نفتی‌ها با جذب چند بازیکن سعی کردند خلاء ایجاد شده در تیمشان را پر کنند. هرچند بعضی‌ها معتقدند خریدهای نفت در مقابل بازیکنانی که از این تیم جدا شده‌اند نمی‌توانند جوابگوی اهداف و برنامه‌های این تیم باشند؛ چه اینکه نفت هم یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان است و باید در مرحله پلی آف این مسابقات پا به میدان بگذارد. ميثم جودکي، ایمان مبعلي، آرش رضاوند، مهدی شيري، رضا علياري، دیوید ويکروم، غلامرضا رضايي و سعید قزل از بازیکنان جدید نفت هستند که برای فصل چهاردهم در این تیم توپ خواهند زد.

به نظر می‌رسد خیال علیرضا منصوریان از تیم نفت تا حدودی راحت است. او که در هماهنگی با سیاست‌های باشگاه میدان را برای بازیکنان جوان باز گذاشته است، نوید درخشش چند بازیکن جوان را می‌دهد: "من از عملکرد بچه‌ها راضي هستم چرا که با جديت تمرين مي‌کنند. امسال قطعا سه، چهار بازيکن ستاره به فوتبال ايران معرفي مي‌کنيم که 10 سال در سطح اول فوتبال ايران بدرخشند. یکی از بازیکنان ما دقیقا نوع فوتبالش شبیه فوتبالی است که رضا شاهرودی بازی می‌کرد و شما در سال‌های آینده از علیاری بیشتر خواهید شنید البته درباره سعید قزل‌ در آینده بیشتر می‌شنوید چراکه او از مدافعانی است که به درد تیم ما می‌خورد و ما با حضور او و یک دفاع برزیلی کمربند دفاعی‌مان را محکم کرده‌ایم".

رحیم ایرانیان سرپرست تیم نفت تهران معتقد است این تیم کار سختی برای فصل آینده پیش رو دارد. او در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد تیم نفت در فصل پیش رو به خبرنگار مهر گفت: "ما همانند بعضی از تیم‌ها توان پرداخت مبالغ میلیاردی نداریم و اندازه وُسع خودمان بازیکن جدید می‌گیریم. چند بازیکن کلیدی از نفت جدا شدند و امیدواریم بازیکنان جدید بتوانند جای آنها را پر کنند. بدون شک برای لیگ چهاردهم برای ما دشوار است بخصوص اینکه در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان هم حضور داریم. با این حال سرمربی خود را برای رسیدن به یک عنوان خاص تحت فشار نمی‌گذاریم".

تیم نفت تهران در چند سال حضورش در لیگ برتر هر سال روند رو به رشدی داشته و توانسته پله‌های ترقی را با برنامه ریزی مدون و سازمان یافته به خوبی طی کند. سکان هدایت این تیم حالا در دست مردی است که در تیم امید ایران آزمون خود را پس داده و حتی پیش از صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل مدتی با کارلوس کی‌روش همکاری کرده است. مردی که امیدوار است اینبار با عملکرد خوبش در تیم نفت جای پایش را در میان مربیان جوان لیگ محکمتر کند.

کد خبر 2335341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha