۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۲

در استان مرکزی؛

198 طرح اشتغالزایی جدید تصویب شد/ انتقاد استاندار مرکزی از عدم پرداخت تسهیلات به مددجویان

198 طرح اشتغالزایی جدید تصویب شد/ انتقاد استاندار مرکزی از عدم پرداخت تسهیلات به مددجویان

اراک – خبرگزاری مهر: در شمشین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی 42 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد 198 طرح اشتغالزایی جدید به تصویب رسید. .

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار مرکزی ظهر یکشنبه در این جلسه با اشاره به ضرورت همکاری بانکهای عامل در ارائه تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان گفت: موضوع اشتغال از دغدغه های همیگشی مردم و مسئولان بوده و برای رفع این دغدغه باید تمامی عوامل موثر و دست اندرکار همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

محمد حسین مقیمی در ادامه به سهمیه استان در اعتبارات تبصره 17 قانون بودجه انتقاد کرد و گفت: در این قانون سهم دستگاه های حمایت گری چون بهزیستی، کمیته امداد و اداره کل زندانها کاملا مشخص است این در حالیست که سهم تخصیص یافته با آنچه سهم واقعی استان است تفاوت چشمگیری دارد.

وی ادامه داد: در حالیکه استان مرکزی دو برابر میانگین کشوری جمعیت تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد دارد اعتبارات اشتغالزایی تخصیص یافته به استان به اندازه جمعیت تحت پوشش نیست.

استاندار مرکزی با بیان این که 3.5 درصد جمعیت تحت پوشش بهزیستی و 3.2 درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در استان مرکزی موجود است متاسفانه اعتبارات تخصیص یافته با این جمعیت همخوانی ندارد.

مقیمی گفت: طبق جمعیت تحت پوشش بهزیستی اعتبارات اشتغالزایی استان 11 میلیارد تومان و طبق جمعیت تحت پوشش کمیته امداد چیزی حدود 30 میلیارد تومان در حق این دو نهاد حمایتی اجحاف شده است.

انتقاد استاندار از عدم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان

وی در ادامه از عدم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و اداره کل زندانها انتقاد کرد و گفت: وقتی بانک مرکزی در زمان تنطیم بودجه متعهد به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان این بخشها در قالب تسهیلات اشتغالزایی می شود بانکهای عامل حق ندارند مردم را در ناتوانی خویش در افتتاح حساب های قرض الحسنه که باید منجر به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه شود سهیم کنند.

استاندار مرکزی گفت: تمامی دلائل سیستم بانکی مبنی بر کاهش حسابهای قرض الحسنه از سوی مردم در بانکها رد است و بانکها نباید کم کاری خود را در زمینه جذب مردم به افتتاح حسابهای قرض الحسنه به مسائل دیگر ربط دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ اعتبارات استانی از محل اعتبارات بنگاه های اقتصادی کوچک و زود بازده گفت: تا کنون 145 میلیارد و 220 میلیون تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است که این اعتبارات بر اساس جمعیت، نرخ بیکاری و جمعیت بیکار هر شهرستان در سطح استان مرکزی توزیع شده است.

سهم  شهرستان اراک از این اعتبارات  56 میلیارد

ناصر شیخی ادامه داد: سهم  شهرستان اراک از این اعتبارات  56 میلیارد و 340 میلیون تومان بوده که تا کنون 56 میلیارد و 720 میلیون تومان  طرح در قالب این اعتبارات معرفی شده است.

وی افزود: شهرستان های زرندیه با معرفی 12 میلیارد و 500 میلیون تومان، شهرستان دلیجان با معرفی 6 میلیارد و 280 میلیون تومان، ساوه با معرفی 19 میلیارد و 200 میلیون تومان و محلات با معرفی 5 میلیارد تومان دیگر شهرستانهایی اند که برابر تمامی سهم خو طرح به سیستم بانکی معرفی کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شهرستان های شازند، خنداب، آشتیان، خمین، کمیجان و فراهان 6 شهرستان دیگری اند که برای باقی مانده بخشی از اعتبارات ابلاغی تا کنون طرحی معرفی نکرده اند.

شیخی یادآور شد: از مجموع 145 میلیارد و 220 میلیون تومان اعتبارات ابلاغی به استان تا کنون 132 میلیارد و 490 میلیون تومان طرح تصویب شده است.

وی با بیان این که اعتبارات مذکور توسط 7 بانک عامل در سطح استان مرکزی به متقاضیان عرضه می شود گفت: بانکهای ملی، ملت، صادرات، سپه، تجارت، رفاه و پست بانک عاملیت پرداخت این تسهیلات را در استان  دارا هستند.

ابلاغ 9 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار به استان مرکزی در قالب تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از ابلاغ 9 میلیاردو 100 میلیون تومان اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی به استان مرکزی در سالجاری خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل اعتبار داخلی بانکهای ملی، سپه، صادرات، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون و تجارت پرداخت می شود.

شیخی ادامه داد: در توزیع شهرستانی این اعتبارات نیز 41 هزار و 345 میلیون ریال سهم  شهرستان اراک، 2 هزار و 152 میلیون ریال سهم شهرستان آشتیان، 2 هزار و 750 میلیون ریال سهم شهرستان تفرش، 8 هزار و 85 میلیون ریال سهم شهرستان خمین، 2 هزار و 313 میلیون ریال سهم شهرستان خنداب، 2 هزار و 334 میلیون ریال سهم شهرستان دلیجان، 3 هزار و 766 میلیون ریال سهم شهرستان زرندیه ، 6 هزار و 885 میلیون ریال سهم شهرستان شازند، 2 هزار و 899 میلیون ریال سهم شهرستان فراهان، 3 هزار و 218 میلیون ریال سهم شهرستان کمیجان و 3 هزار و 660 میلیون ریال سهم شهرستان محلات اعلام شده است.

اعتبار اشتغالزایی که تنها به 20 مهدکودک استان می رسد

تصویب اعتبار 400 میلیون تومانی برای مهدکودک های استان از دیگر مصوبات امروز کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی بود مصوبه ای که تنها 20 مهدکودک استان می توانند از ان بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این جلسه در برابر فرمانداران حاضر در جلسه متعهد شد در توزیع شهرستانی اعتبارات مذکور رعایت انصاف را کرده و زمینه ای فراهم کند که تمامی شهرستان ها از آن بهره مند شوند.

کد خبر 2334814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha