۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۹

فانی:

ایجاد رفتار پسندیده انسانی در متربی خلاء نظام آموزشی کشور است

ایجاد رفتار پسندیده انسانی در متربی خلاء نظام آموزشی کشور است

مشهد – خبرگزاری مهر: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان باید نیروی انسانی نظام آموزش کشور را بهسازی و نوسازی کند؛ گفت: خلا نظام آموزشی کشور ایجاد رفتار پسندیده انسانی در متربی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی ظهر پنج شنبه در اختتامیه همایش حیات طیبه دانشگاه های فرهنگیان کشور با ابراز اینکه دو معلم شهید رجایی و بهشتی الگوی معلمان کشورند؛ اظهار کرد: در نظام آموزشی کشور به دنبال ایجاد رفتار مطلوب  پایدار در متربی هستیم و خلاء صداقت و رفتار پسندییده در این نظام وجود دارد.

وی ابراز امیدورای کرد تا معلمان بتوانند نقش تربیتی خود را برای دانش آموزان به خوبی ایفا کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی شغل نیست بلکه عشق و علاقه و احساس تکلیف است؛ سپس وی به سخنی از مرحوم شریعتی اشاره کرد که اگر کسی توانایی داشته باشد که معلم شود به شغل دیگری مشغول شود؛ خیانت است.

فانی ادامه داد: معلمی مسئولیتی ممتاز در کشور است که بر اساس تحقیقات و پژوهش های میدانی که در کشور انجام شده این حرفه مورد رجوع مردم قرار دارد و هنوز هم به عنوان یک طبقه بالای اجتماعی مورد مراجعه مردم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهاد استراتژیک تربیت معلم را بر عهده دارد و  می تواند زمینه‌ساز اجرای سند تحول نظام آموزشی کشور باشد.

وی تاکید کرد: البته دانشگاه فرهنگیان فقط عهده دار تربیت معلم نیست و از وظایفی که به عهده این دانشگاه است، بهسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

فانی گفت: امروز یک میلیون همکار فرهنگی در کشور مشغولند که نیازمند بهسازی، توانمند سازی و ارزیابی شایستگی ها و ارزیابی حرفه ای دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بهسازی و توانمندسازی خیل عظیم فرهنگیان کشور باید در دستور کار این دانشگاه باشد و زمینه ساز اجرای سند تحول نظام آموزشی کشور شود.

فانی تاکید کرد: توجه به آموزش و بالا بردن شایستگی های معلمان به عنوان الگوی دانش آموزان می تواند تاثیر بالایی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان داشته باشد.

وی بر ایجاد مهارت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای و رفتارسازی در دانشجو معلمان در دانشگاههای فرهنگیان کشور تاکید کرد و افزود: با تربیت دانشجو معلمانی با شایستگی های حرفه ای تاثیر موثر و مثبت در دانش آموزان خواهیم گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش در این همایش به خبرنگاران حاضر در جلسه روز خبرنگار را تبریک گفت و  بر رفع مشکلات دانشجویان در این دانشگاهها تاکید و قول مساعد داد.

 

 

 

کد خبر 2345207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha