۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۲۲

روحانی:

توسعه فرهنگی نیازمند باز شدن فضای جامعه است/ بیکاری با وام دادن حل نمی شود

توسعه فرهنگی نیازمند باز شدن فضای جامعه است/ بیکاری با وام دادن حل نمی شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه دولت به دنبال توسعه فرهنگی است، گفت: تحقق این مهم نیازمند سهل تر شدن شرایط و باز شدن فضای جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در حاشیه دیدار با روحانیون، علمل، فضلا و طلاب استان اردبیل گفت: هرچه فضای جامعه شرایط بازتری پیدا کند دست دولت نیز برای توسعه فرهنگی بازتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مسیر باید علما، فضلا، نویسندگان، محققان و همه و همه به دولت کمک کنند، ادامه داد: برای دستیابی به توسعه راهی جز اخوت و برادری و پیمودن مسیر اعتدال نداریم.

رئیس جمهور با دعوت از تمام مردم برای همکاری با دولت تصریح کرد: ما معضلاتی در کشور داریم، همه باید دست در دست بدهیم تا مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و... حل شود.

وی سرلوحه تمام فعالیت ها را فرهنگ دانست و بیان داشت: فرهنگ، سرمایه گذاری برای نجات فرزندان امروز و فردا است.

روحانی با بیان اینکه همه می گویند باید بیکاری حل شود اما راه حل آن را نمی گویند، تاکید کرد: با وام دادن که بیکاری حل نمی شود باید تولید را حرکت بدهیم و از رکود خارج شویم باید کارآفرینان کار ایجاد کنند.

وی ایجاد شغل پایدار را نیز مستلزم فرهنگ در جامعه دانست و عنوان کرد: اگر در ذهن مردم این باشد که دولت همه کاره است و دستشان به سمت دولت دراز شود، به توسعه پایدار دست پیدا نمی کنیم، باید دست دولت به سمت مردم دراز باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ترکیه 100 درصد اعتبارات اجرایی و بعضا عمرانی از طریق مالیات تامین می شود و در عوض تمام کارهای مهم این کشور در دست بخش خصوصی است، ادامه داد: باید دولت تسهیلات لازم را فراهم گرده و کارها را به مردم واگذار کند، اینها نیازمند فرهنگ در فضای بازتری است.

وی با بیان اینکه کاری که دولت در زمینه بهداشت و درمان کرد وظیفه سنگینی را بر دوش خود گذاشت، متذکر شد: در مسائل اجتماعی مردم را باید تشویق کرد، ساخت بیمارستان دیگر برعهده دولت نیست مردم باید ورود کنند و دولت تجهیز کند، حتی تجهیز آن را نیز بعدا باید به مردم واگذار کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه نمی شود نفت را زیر زمین کشید و حقوق کارمندان را داد، تاکید کرد که برای تحقق توسعه در تمام زمینه ها همه باید دست دست یکدیگر بدهیم، دولت مال شماست و کشور هم مال شماست.

کد خبر 2354233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha