۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۱۳

روحانی:

تعامل بادنیا نه تنها خواسته دولت بلکه تصمیم نظام است/ تلاش تا رسیدن به تورم تک رقمی ادامه دارد

تعامل بادنیا نه تنها خواسته دولت بلکه تصمیم نظام است/ تلاش تا رسیدن به تورم تک رقمی ادامه دارد

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس جمهور با اعلام اینکه بدنبال تعامل سازنده با دنیا بوده و مصمم به این تعامل هستیم تصریح کرد: تعامل بادنیا نه تنها خواسته دولت بلکه تصمیم نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر امروز در نشست توسعه و سرمایه گذاری در استان اردبیل گفت: تغییر مداوم قیمت کالا و ارز، فضای مبهمی را در اقتصاد کشور ایجاد کرده بود و فضای مبهم سرمایه گذاری را سخت می کند.

روحانی با بیان اینکه سرمایه گذاری نیازمند یک فضای شفاف اقتصادی است، تصریح کرد: عدم ثبات و شفافیت و قدرت پیش بینی به یکی از معضلات بزرگ اقتصاد کشور تبدیل شده بود.

رئیس جمهورتصریح کرد: عدم اعتماد در سالهای اخیر بسیار مشکل آفرین بود و به ویژه برای کارآفرینان منجر به بی اعتمادی نسبت به دولت شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی باید به دوش کارآفرینان باشد، تاکید کرد: دولت باید زمینه لازم این حرکت را فراهم کند.

روحانی در ادامه سخنان خود سرمایه گذاری در فضای اطمینان و ثبات را یکی از اهداف اقتصادی دولت عنوان کرد و افزود: تلاش ما در یک سال اخیر بر این بود زمینه اقتصادی توام با آرامش را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تغییر در برخی مقررات و  احکام ضروری بود، تصریح کرد: طبق وعده ای که به مردم داده شد تورم نقطه به نقطه در سال گذشته از بالای 40 درصد به 35 درصد کاهش یافت.

به گفته حجت الاسلام روحانی این تورم تا اسفند سال جاری نیز به 25 درصد کاهش خواهد یافت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ قولی را بدون کارشناسی به مردم نمی دهم، قول ادامه روند کاهش تورم تا زیر 20 درصد در سال جاری را مطرح کرد.

روحانی کاهش مداوم تورم را از جمله برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش ما تا رسیدن به تورم تک رقمی ادامه خواهد یافت.

وی در عین حال پیش بینی رسیدن به تورم تک رقمی تا پایان سال 95 را عنوان کرد و بیان داشت: در عین حال به منظور خروج از رکود نیز برنامه ریزی هایی اجرایی شده است.

حجت الاسلام روحانی رشد اقتصادی کشور در سال 91 را منفی 6.8 و در سال 92 منفی 1.1 یادآور شد و افزود:  تلاش بر این است تا پایان امسال رشد اقتصادی مثبت شود.

رئیس جمهور در خصوص وضعیت فعالیت بانکها نیز تصریح کرد: یکی از بدهکاران معوق بانکها خود دولت است.

وی افزود: در همین راستا در لایحه خروج از رکود بخشی از آن برای تقویت بانکها پیش بینی شده است.

مصمم به تعامل با دنیا هستیم

حجت الاسلام روحانی در ادمه صبحت های خود با توجه به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به مسائل خارجی است ادامه داد: در عین حال این مهم در حیطه اختیارات سرمایه گذار و کارآفرین نیست.

رئیس جمهور با اذعان به اینکه نباید یک روز با دنیا گرم باشیم و روز دیگر سرد، تصریح کرد: در حال حاضر ما بدنبال تعامل سازنده با دنیا بوده و مصمم به این تعامل هستیم.

وی با اشاره به منویات رهبری در خصوص این تعامل سازنده افزود: تعامل بادنیا نه تنها خواسته دولت بلکه تصمیم نظام است.

حجت الاسلام روحانی در عین حال تاکید کرد: دولت آمریکا باید روحیه تخاصم خود را به کنار گذاشته و علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران دولت صهیونیست را به عنوان دولت رسمی نمی شناسند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مسئله هسته ای ایران به رفع برخی تحریم ها اشاره کرد و افزود: تحریم به نفع هیچ کسی نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از سران اروپا به صراحت به این موضوع اذعان داشته اند، اضافه کرد: تلاش ما بر این بود تا حجم تحریم ها کاهش یابد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در بیمه، خودرو، پتروشیمی، هواپیمایی، قطعات، موتور و تعاملات بانکی شرایط ما بهتر شده است، گفت: در عین حال تمامی تحریم ها لغو نشده است.

به گفته رئیس جمهور ادامه مذاکرات با بهترین کارشناسان دیپلماسی کشور در جریان بوده و بنده هر کجا که لازم باشد مذاکرات را هدایت می کنم.

وی با یادآوری شعار خود مبنی بر اینکه سانترفیوژ بچرخد مشروط براین که زندگی مرد نیز بچرخد، تاکید کرد: در تلاشیم در عین حفظ حقوق هسته ای کشور بسیاری از تحریم های موجود را نیز لغو کنیم.

اردبیل آماده فعالیت اقتصادی است

حجت الاسلام روحانی در پایان اظهارات خود با بیان اینکه آبیاری مدرن و کانال کشی ها به طور جد در سطح کشور آغاز شده است، اضافه کرد: هر سال برخی از اراضی کشاورزی در دستور اجرای این طرح قرار دارد.

رئیس جمهور با یادآوری اجرای 17 هزار هکتار آبیاری مدرن در سال جاری خاطرنشان کرد: تا 4 سال آینده 83 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

به گفته حجت الاسلام روحانی صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح وارد عمل شده و منابع 4 ساله لازم از صندوق مسدود شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای این طرح در استان اردبیل نیز دنبال می شود اضافه کرد: در عین حال ساخت راه آهن، مطالعه و شناسایی معادن، احیای قطب گردشگری و گردشگری سلامت در این استان در دست پیگیری است.

روحانی معتقد است در مجموع استان اردبیل آماده فعالیت های اقتصادی است و سهمی که به دولت ارتباط دارد قویا پیگیری خواهد شد.

 

کد خبر 2354256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha