۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۰۷

داود فنایی در گفتگو با مهر:

کی‌روش یا غیر کی‌روش برای فوتبال ما تفاوتی نمی‌کند/ تیم ملی با این شرایط نتیجه نمی‌گیرد

کی‌روش یا غیر کی‌روش برای فوتبال ما تفاوتی نمی‌کند/ تیم ملی با این شرایط نتیجه نمی‌گیرد

اصفهان – خبرگزاری مهر: مربی پیشین فوتبال ایران گفت: به نظر من کی‌روش یا غیر کی‌روش برای فوتبال ما تفاوتی نمی‌کند زیرا فوتبال ما از اساس و ساختار دچار مشکل بوده و شرایط خوبی بر آن حاکم نیست.

داود فنایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: به نظر من کی‌روش آدم باهوشی است و مسئولان فوتبال ما متأسفانه آدم‌های فوتبالی نیستند و او با زیرکی و باهوشی خود، قیمت خودش را بالاتر برد اما نباید فراموش کرد که او هم شرایط خاصی که قرار بود برای فوتبال ما فراهم کند را نکرد.

وی ادامه داد: کی‌روش آمده بود که فوتبال ما را تغییر دهد اما متأسفانه خودش تغییر کرده و با شرایط فوتبال ما وفق پیدا کرد؛ من در تیم‌های پایه مربیگری کردم و از نزدیک می‌دیدم که او نظارتی بر تیم‌های پایه نداشت و با آن شرایطی که تیم ملی را به جام جهانی صعود داد و آن بازی‌های بسته همه مورد نقد بود.

* فوتبال ایران از نظر زیرساختی و کیفی با فقر مواجه است

دروازه بان پیشین پرسپولیس بیان داشت: به نظر من این مسئله فقر فوتبال ما را نشان می‌دهد زیرا فکر نمی‌کنم که رفتن و بودن کی‌روش تفاوتی برای ما داشته باشد؛ وقتی ساختار در فوتبال ما وجود ندارد، حتی اگر بزرگتر از کی‌روش هم بیاید، این فوتبال همین شرایط را دارد. ما باید ساختار را عوض کنیم و بحث آموزش را در کشور اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه این مسائل اجرایی نمی‌شود بنابراین چه مربی ایرانی باشد و چه مربی خارجی باشد، برای فوتبال ما هیچ تفاوتی ندارد و هیچ برگ برنده‌ای در آن نیست؛ ما در فوتبال خود تنها حالت گلخانه‌ای داریم.

* کی‌روش یا غیر کی‌روش برای فوتبال ما تفاوتی نمی‌کند

مربی تیم ذوب‌آهن اصفهان در پاسخ به این سئوال که در صورت جدایی کی‌روش از تیم ملی، گزینه ایرانی بهتر است یا خارجی، اظهار داشت: به نظر من هیچ تفاوتی بین سرمربیان ایرانی و خارجی برای فوتبال کشور وجود ندارد؛ اکنون صحبت حضور حسین فرکی در تیم ملی فوتبال است؛ به هر حال ایشان در تیم ملی بوده و جام جهانی نیز رفته اما بهتر بود کنار آقای کی‌روش یک ایرانی خوب قرار می‌گرفت تا نحوه کار، تمرین و برنامه‌ریزی را از او یاد می‌گرفت و این اتفاق صورت می‌گرفت اما اینگونه نشد.

وی گفت: متأسفانه ما اکنون فقر بازیکن داریم و بازیکنان ما در سطح کشور از نظر کیفی پایین آمده‌اند، این در حالی است که باشگاه‌های ما باید بروند و زیرساخت‌ها را اصلاح کرده و کار کنند تا فوتبال ما خوب شود؛ این نحوه کار کردن مثل یک درمان سطحی است و به نظر من تفاوتی بین مربیان ایرانی و خارجی وجود ندارد.

فنایی گفت: البته نباشد فراموش کنیم که کار مربی ایرانی به مراتب سخت‌تر است زیرا تیم به جام جهانی رفته و تا حدودی مردم ما از بازی‌های تیم ملی راضی بودند و به عنوان مثال مردم به خاطر بازی‌ها بیرون می‌ریختند و این مسئله کار مربی بعدی را دشوار می‌کند.

* مدیران فوتبال کشور ما نتیجه‌گرا شده‌اند

وی با بیان اینکه نگرش مدیران ما باید به فوتبال عوض شود، گفت: در حال حاضر باشگاه‌ها همه نتیجه‌گرا شده‌اند و کسی به دنبال نتیجه‌گیری نیست زیرا در ابتدا به گونه‌ای با ما صحبت می‌کنند اما بعد از آن شرایط تغییر می‌کند؛ ما در جزئی‌ترین مسائل فوتبال مانده‌ایم و امکانات اولیه نیز وجود ندارد و شرایط حاکم نیست.

مربی سابق تیم نوجوانان کشور با بیان اینکه فکر نمی‌کنم تیم ملی با این شرایط نتیجه بگیرد، ادامه داد: باز هم تأکید می‌کنم که اگر یک مربی ایرانی در تیم ملی بیاید، کار بسیار سختی دارد زیرا اگر دو باخت داشته باشد، سریع او را برکنار می‌کنند که نمونه آن نیز امیر قلعه‌نویی است؛ مربی ایرانی همیشه باید با کمترین امکانات و در بدترین شرایط کار کند.

* تیم ملی با این شرایط نتیجه نمی‌گیرد

وی با ابراز نگرانی از شرایط کنونی تیم ملی اضافه کرد: جام ملت‌ها برای ژاپن، کره، استرالیا و ازبکستان مهم است؛ کشورهای عربی روز به روز با امکانات و مربیان پیشرفت می‌کنند و من فکر می‌کنم که آینده روشنی از نظر کیفیت برای تیم ملی پیش‌رو نیست و این به ضرر فوتبال کشور است.

کد خبر 2359751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha