۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

حیدری خبر داد:

گردهمایی چهره های ماندگار سواد آموزی در لرستان برگزار می شود

گردهمایی چهره های ماندگار سواد آموزی در لرستان برگزار می شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان از برگزاری گردهمایی چهره های ماندگار سواد آموزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف حیدری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت سواد آموزی استان با تمامی ادارات کل و بسیج سازندگی لرستان تفاهم نامه های دو جانبه را امضاء کرده است.

حیدری ادامه داد: همچنین در این راستا شورای راهبردی سواد آموزی در استانداری لرستان تشکیل شده که این ستاد به تمامی ادارات کل استان دستور همکاری در بحث سوادآموزی را داده است.

وی میزان باسوادی استان را قبل از انقلاب 35 درصد دانست و عنوان کرد: معاونت سواد آموزی لرستان با کانون های فرهنگی مساجد و سازمان های مردم نهاد در ارتباط است و هر کدام از تشکل های مردمی که تمایل داشته باشند در بحث باسواد کردن افراد مشارکت داشته باشند به آنها کمک خواهیم کرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان لرستان به برخی چالش ها در بحث سواد آموزی اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین چالش در این بخش پراکندگی جمعیت بیسواد و کم انگیزه بودن آن ها برای باسواد شدن است که برای ایجاد انگیزه از مدیران و مشاورین مدارس، روحانیت محل، بزرگان روستاها، بسیجیان و کمیته امداد می خواهیم در تشویق این افراد به ما کمک کنند.

حیدری با بیان این مطلب که در آینده سواد آموزی با آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای عجین خواهد شد افزود: این روند می تواند در بحث سواد آموزی گامی به جلو باشد و به بیسوادان برای باسواد شدن انگیزه بدهد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان لرستان اضافه کرد: گروه باسواد روستایی استان 35.7 درصد و باسوادی شهری 64.3 درصد است و همچنین بیسوادان روستایی 61 درصد و بی سوادان شهری 39 درصد هستند.

حیدری با بیان این مطلب که علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور نیز به بحث سواد آموزی توجه دارد ادامه داد: از مسئولین استان انتظار داریم به تفاهم نامه هایی که با آموزش و پرورش منعقد کرده اند عمل کنند و از بیسوادان لرستانی می خواهیم به فرمان امام راحل مبنی بر سوادآموزی لبیک گفته و در کلاس های سوادآموزی شرکت کنند.

وی در مورد چگونگی آموزش افراد بیسواد گفت: هر فرد باسوادی که دارای حداقل مدرک دیپلم باشد و بتواند در باسواد کردن یک نفر نقش داشته باشد بعد از برگزاری آزمون از فرد بیسواد و قبولی او در آزمون سرانه ای برابر با 500 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان لرستان اظهار داشت: لرستان جزء پنج استان اول کشور در زمینه بیسوادی است که برای رفع مشکل بیسوادی در این پنج استان قرار است در وزارتخانه جلساتی تشکیل شود که برای این منظور استان لرستان پیش قدم بوده و برنامه های خود را در این زمینه آماده کرده است.

حیدری گفت: معاونت سواد آموزی مشوق هایی برای افراد بیسواد در بحث عوارض های شهرداری و کارتهای اتوبوسرانی پیشنهاد داده است.

وی افزود: در استان لرستان 400 چهره موفق شناسایی شده اند که تحصیلات خود را از راه سواد آموزی شروع کرده اند و اکنون به مدارج بالای علمی دست یافته اند لذا در آینده مراسمی در بحث چهره های ماندگار سواد آموزی در لرستان برگزار خواهد شد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان بیان داشت: اگر بیسوادان در کلاس های سواد آموزی شرکت کنند با توجه به بودجه ای که در اختیار داریم به آن ها کمک هزینه تحصیلی پرداخت خواهد شد حتی به مربیانی که به آموزش معلولان جسمی، حرکتی بپردازند علاوه بر تامین هزینه ایاب و ذهاب درصدی بابت سختی کار به آن ها داده می شود.

حیدری از همکاران فرهنگی خواست در بحث جذب، شناسایی و مدیریت افراد بیسواد با معاونت سواد آموزی همکاری کنند و افزود: در صورت همکاری فرهنگیان مشوق هایی به آن ها تعلق خواهد گرفت بعنوان مثال در فرم های ارزشیابی آن ها تا 10 امتیاز داده می شود و همچنین وزارت آموزش و پرورش امتیازاتی برای نقل و انتقالات درون استانی به آن ها خواهد داد.

کد خبر 2369379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha