۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱

هاشمی:

استفاده از پتانسیل گردشگری شاهرود اهمیت ویژه ای دارد/ گردشگري زمينه ساز توسعه

استفاده از پتانسیل گردشگری شاهرود اهمیت ویژه ای دارد/ گردشگري زمينه ساز توسعه

شاهرود - خبرگزاری مهر، فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان این مطلب که استفاده از توان مالی و نیروی انسانی متخصص در بخش گردشگری به منظور رشد این صنعت اهمیت دارد، گفت: در همه کشورهای جهان، صنعت گردشگری به عنوان یک امر مهم برای افزایش درآمد و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا هاشمی صبح چهارشنبه در نشستی با فعالان بخش گردشگری شهرستان شاهرود در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، با اشاره به اهمیت بحث گردشگری در اقتصاد منطقه، ابراز اشت: در عصر حاضر، گردشگري و اقتصاد توریست محور، در حال تبديل شدن به يكي از سريع ترين صنايع رو به رشد جهان، ابزاري براي ايجاد درآمد ملي، از اصلي ترين اركان اقتصادي جهان و نيز از مفاهيم، اشكال و اركان توسعه پايدار قلمداد مي شود.

وی، با اشاره به رویکردهای ویژه دولت یازدهم نسبت به موضوع گردشگری بیان داشت: امیدواریم این صنعت بتواند سند چشم انداز را محقق کند.

سرمایه گذاری در بخش گردشگری بسطام ضرورت دارد

امام جمعه شهر بسطام نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خصوصا در منطقه بسطام، گفت: گردشگري يكي از زمينه هاي توسعه شهری و روستايي است كه فرصت ها و امكاناتي را به ويژه براي اشتغال و درآمد روستايي فراهم مي سازد و نقش مؤثري در احياء و نوسازي دارد.

حجت الاسلام سید علی رضوی نسب با اشاره به این موضوع که در قرآن و اسلام به گردشگری توصیه بسیار شده است، گفت: اهل بیت علیهم الاسلام نیز بر خواص سفر در راستای تفرج و آرامش روحی و عبرت از آثار گذشتگان تأکید کرده اند.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه گاری در بخش گردشگری شهر بسطام، اظهار داشت: حفظ فرهنگ اصیل و ارزش های دینی مردم منطقه در کنار توسعه گردشگری بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه ای داشت.

برپایی کارگاه تولید زنده صنایع دستی در شاهرود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز در این نشست، با اشاره به پنجم مهرماه، نام گذاری آن به نام روز وآغاز هفته گردشگری توسط سازمان جهانی یونسکو، گفت: هر سال به منظور جهت دهي به فعاليت هاي گردشگري توسط اين سازمان، شعار محوري برای برنامه های روز گردشگری اعلام مي شود و شعار امسال نيز دوست گردشگر، دوست فردا عنوان شده بود.

حمید رضا حسنی در تشریح برنامه های اجرا شده این اداره طی هفته گردشگری، تصریح کرد: پیاده روی خانوادگی به مناسبت نخستین هفتۀ گردشگری و به ویژه تقارن آن با هفته دفاع مقدس با حضور خانواده میراث فرهنگی شهرستان و جمعی از علاقه مندان و مسئولان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه شناخت جاذبه های گردشگری شهرستان، اظهار داشت: برپایی کارگاه تولید زنده صنایع دستی و توزیع بروشورهای معرفی جاذبه های منطقه از دیگر برنامه های این روز بود.

شاهرود قطب گردشگری استان سمنان است

دبیر کمیته گردشگری شهرستان شاهرود خاطرنشان ساخت: این شهرستان قطب گردشگری استان بوده و می بایست به منظور اشتغالزایی و توسعه به مقوله گردشگری منطقه نگاه ویژه و همه جانبه داشت چرا که تنوع جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی، عرفانی و معنوی در کنار هم مجموعه ای ارزشمند را فراهم آورده است.

حسنی همچنین، انتخاب غرفه هنرمند شاهرودی به عنوان "اثر برتر" هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی در کرمانشاه را رویدادی مهم دانست و گفت: آقای احسان نوروزپور صنعتگر مشبک چوب با شرکت در این نمایشگاه به ارائه آثار هنری خود پرداخته و موفق به کسب افتخار برای صنایع دستی شهرستان شد.

وی افزود: صنعتگر مذکور با شرکت در کارگاه آموزشی خوشه های کسب و کار در صنایع دستی استان کرمانشاه  گواهینامه دوره را دریافت کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود خاطرنشان ساخت: حضور هنرمندان این خطه در نمایشگاه های ملی به معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان کمک شایانی کرده و موجب رونق و بازاریابی محصولات ارزشمند منطقه می شود.

برگزاری پنجمین جشنواره گردشگري سفر به زيستگاه زاغ بور در شاهرود

حسنی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره گردشگري "سفر به زيستگاه زاغ بور" در منطقۀ نمونۀ گردشگري زيستکره توران بخش بيارجمند، تصریح کرد: اين جشنواره برای پنجمین سال پیاپی با هدف آشنايي گردشگران با قابليت هاي گردشگري طبيعي از جمله "پرنده نگري" با همکاري بخشداری و شهرداری بیارجمند برگزار مي شود.

وی با تأکيد بر اينکه شهرستان شاهرود از ظرفيت بالايي در زمينۀ برگزاري تورهاي پرنده نگري برخوردار است، اظهار داشت: زاغ بور یکی از گونه پرندگان آندمیک ایران است که زیستگاه اصلی آن منطقۀ خارتوران واقع در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود در خاتمه تصریح کرد: دفاتر خدمات گردشگري شهرستان کار ثبت نام از علاقمندان به حضور در این جشنواره که از مورخۀ 17 لغایت  18 مهر ماه 93 برگزار می شود را در دست اقدام دارند.

کد خبر 2381925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha