۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۴

دیدار وزیر محیط زیست ارمنستان با ابتکار / برنامه پایش رودخانه ارس تدوین می شود

دیدار وزیر محیط زیست ارمنستان با ابتکار / برنامه پایش رودخانه ارس تدوین می شود

وزراء و مسئولان عالی حفاظت محیط ­زیست کشورهای ایران و ارمنستان در نشست دو جانبه بر تدوین برنامه پایش رودخانه ارس، ایجاد پارک ملی صلح و دوستی و احداث نیروگاه مشترک تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست دو جانبه وزراء و مسئولین عالی حفاظت محیط­زیست کشورهای ایران و ارمنستان برگزار شد.

در این نشست با توجه به اهمیت موضوع پایش زیست­محیطی رودخانه ارس، مقرر شد کمیته مشترک 2 کشور جهت تهیه و تدوین برنامه پایش رودخانه موضوع انتخاب مکان ایستگاهها، تعیین شاخصهای نمونه­برداری، تواتر نمونه­برداری را فعالانه دنبال نمایند.

ابتکار از وزیر محیط ­زیست کشور ارمنستان جهت شرکت در نمایشگاه بین­المللی محیط­ زیست و حضور شرکتها و بخش خصوصی که در زمینه حفاظت محیط زیست فعالیت دارند دعوت کرد که با موافقت طرف ارمنی همراه شد.

معاون رئیس جمهور همچنین ، از کارشناسان محیط­زیست کشور ارمنستان جهت شرکت در کارگاههای آموزشی مرکز منطقه­ای بازل در زمینه مدیریت پسماندهای خطرناک دعوت و در زمینه مرکز منطقه­ای کنوانسیون رامسر خواستار همکاری شدن که مورد موافقت وزیر محیط­زیست ارمنستان قرار گرفت .

این گزارش می افزاید، با وجود اسناد همکاری متقابل و مورد نظر در پارک ملی صلح و دوستی، اراده طرفین در ایجاد پارک مورد تاکید قرار گرفت که مقرر شد با حضور مسؤولین محیط­زیست دو کشور در یک برنامه مشترک موضوع پارک به صورت بین­المللی اعلام گردد.

آرامایس گری گوریان وزیر محیط­­زیست ارمنستان از رییس سازمان حفاظت محیط­زیست برای بازدید از کشور ارمنستان و همچنین برگزاری نشست مشترک در محل پارک (صلح و دوستی) دعوت کرد که مورد توافق رییس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

همچنین طرف ارمنی با توجه به توافقات قبلی در سالهای گذشته، خواهان 10 رأس مرال از کشور ایران شد که مقرر شد این موضوع بررسی و اعلام نتیجه شود.

گفتنی است، با توجه به پیشنهاد طرح احداث نیروگاه مشترک، لزوم انجام مطالعات ارزیابی زیست­محیطی از جمله مواردی است که قابل پیگیری خواهد بود.

کد خبر 2393682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha