۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

گزارش تصویری - تشریحی/

خروش کشکان 70 میلیارد ریال خسارت به جا گذاشت/ آب برخی روستاها همچنان قطع است

خروش کشکان 70 میلیارد ریال خسارت به جا گذاشت/ آب برخی روستاها همچنان قطع است

پلدختر - خبرگزاری مهر: سیل هفته جاری منجر به خروش رودخانه کشکان شد که این اتفاق 68 میلیارد و 410 میلیون ریال به بخش های کشاورزی ، تاسیسات و آبرسانی شهرستان پلدختر خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش شدید و مداوم و طولانی مدت  در چند روز گذشته بخش کشاورزی این شهرستان بیش از دو میلیارد و 350 میلیون تومان خسارت وارد کرد.

علی خادمی افزود: عمده خسارات وارده به مزارع و موتور پمپ های حاشیه رودخانه کشکان، شبکه های آبیاری و همچنین اسطبل های دامپروری و انبارهای ذخیره علوفه دام ، جاده های بین مزارع و غیره بوده است.

وی گفت: بیشترین خسارت به روستاهای حاشیه رودخانه کشکان وارد شده است.

مسعود شاکرمی شهردار معمولان نیز به مهر گفت: بر اثر سیلاب های اخیر چهار میلیارد تومان به کانال های هدایت آبهای سطحی ، معابر وارد شده است.

احمد عباسی رئیس اداره راه و شهرسازی پلدختر گفت: به راههای روستایی محورهای چولهول، دهلیج ، میدان بزرگ 400 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

رئیس آبفار شهرستان پلدختر گفت: بر اثر بارندگی های سیل آسای اخیر خسارت سنگینی به شبکه های آبرسانی و تاسیسات روستاهای شهرستان وارد شده است.

حمید بهاروند افزود: بر اثر سیل به مجتمع چغا سلمان و چوبر، خط انتقال آب آشامیدنی 200 خانوار و ترانس برق روستای میدان بزرگ با 170 خانوار خسارت وارد شد.

وی اضافه کرد : همچنین به خط انتقال آب آشامیدنی روستاهای دعوت مالگه، کلات زیودار، گل گل علیا و دهستان مورانی، کیان آباد و تیمور آباد خسارت وارد شد.

رئیس آبفار پلدختر گفت: در اثر سیل اخیر 910 میلیون ریال خسارت به شبکه های آبرسانی روستاهای تابعه این شهرستان خسارت وارد شد.

وی افزود: 300 متر لوله انتقال آب روستای کلات زیودار به علت طغیان رودخانه قطع شده به طوریکه هم اکنون آب این روستا قطع است و تلاش برای رفع مشکل از سوی این اداره ادامه دارد.

یکی از اهالی روستای زیودار پلدختر به خبرنگار مهر گفت: سه روز است که بر اثر سیلاب آب آشامیدنی این روستا قطع است.

معصومه ایمانی افزود: مجبوریم مسافت یک کیلومتر را بپیماییم تا بتوانیم ظروف خود را برای شستن به حاشیه رودخانه بیاوریم که این کار در این سرما سخت و طاقت فرساست.

فاطمه عزیزی یکی دیگر از اهالی روستای زیودار نیز گفت: آب رودخانه هنوز فروکش نکرده و ما مجبوریم ظروف خود را به رودخانه بیاوریم که علاوه بر این که شدت جریان آب ظروف ما را با خود می برد بلکه خطرات جانی هم دارد و امکان دارد که طغیان رودخانه ما را با خود ببرد.

وی افزود: دهانه پل درون روستا به علت حمل درختان بر اثر سیلاب مسدود شده و خطر تخریب آن هر لحظه دور از انتظار نیست.

فرماندار پلدختر گفت: به علت سیلاب چند روز اخیر خسارت سنگینی به روستاها به ویژه روستاهای حاشیه رودخانه کشکان و همچنین به راه های روستایی، موتور پمپ ها، اسطبل و زمین های کشاورزی وارد شده است.

قدرت اله ترابی نژاد افزود: ستاد بحران شهرستان پلدختر در آمادگی کامل به سر می برد و گروههایی برای تعیین خسارت ناشی از سیل به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

کد خبر 2394076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha