۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

استمرار پیگیری مهر؛

تیم ویژه بررسی مرگ معلم و دانش آموزان لرستانی تشکیل شد/ اهدای تندیس فداکاری به معلم روستایی

تیم ویژه بررسی مرگ معلم و دانش آموزان لرستانی تشکیل شد/ اهدای تندیس فداکاری به معلم روستایی

خرم آباد - خبرگزاری مهر: به دنبال مرگ مدیر و سه دانش آموز مجتمع شبانه روزی عشایری ویسیان لرستان در سیلاب اخیر لرستان، هوشنگ بازوند استاندار لرستان از تشکیل تیم ویژه ای برای بررسی دلایل غرق شدن این معلم و دانش آموزان و همچنین اهدا تندیس فداکاری به معلم روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته در جریان وقوع حادثه سیلاب در استان لرستان دو دستگاه خودروی پراید و پژو از روی پل شورآب سقوط کرده و به وسیله جریان آب رودخانه با خود برده شدند که این حادثه منجر به قربانی شدن پنج سرنشین این خودروها شد.

قربانیان سیلاب در لرستان

محل وقوع حادثه

این در حالیست که سرنشینان خودروی پژو در این حادثه مدیر مجتمع شبانه روزی ویسیان از توابع شهرستان خرم آباد و سه دانش آموز این مجتمع عشایری بودند تا در این حادثه همه سرنشینان این خودرو غرق شوند که البته تاکنون سه جنازه دانش آموزان پیدا شده ولی همچنان جسد معلم لرستانی پیدا نشده است.

ابهامات حادثه مرگ معلم و دانش آموزان لرستانی استاندار را وارد عمل کرد

گفته می شود یکی از دانش آموزان مجتمع شبانه روزی ویسیان در روز حادثه از تخت سقوط می کند و از ناحیه پا مصدوم می شود که مدیر این مجتمع به وسیله خودروی سواری پژو خودش و با کمک دو دانش آموز دیگر وی را به مرکز درمانی ویسیان منتقل می کنند که به دلیل نبود امکانات و عدم وجود آمبولانس این معلم لرستانی تصمیم می گیرد دانش آموز مصدوم را برای درمان به خرم آباد برساند که در مسیر حادثه به دلیل ارتفاع پایین پل شورآب و بالا آمدن آب از روی آن دچار حادثه می شوند.

در حالی حادثه رخ داده وارد هفتمین روز می شود که همچنان تیم های جستجو توفیقی در یافتن جسد این معلم روستایی در مسیر رودخانه نداشته اند و البته هنوز مسئولان امر ابهامات موجود در مورد چگونگی وقوع این حادثه را رفع نکرده اند.

قربانیان سیلاب در لرستان

خودروی معلم و دانش آموزان لرستانی

در این راستا استاندار لرستان وارد عمل شد تا ضمن تعیین تیم ویژه ای برای بررسی علت حادثه، در صدد معرفی علل وقوع آن برآید تا از تکرار این گونه حوادث تلخ در استان سیل خیز لرستان جلوگیری شود.

ابراز اطمینان استاندار به مردم و خانواده های قربانیان این حادثه

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قربانی شدن پنج نفر در جریان سیلاب اخیر در استان لرستان اظهار داشت: در این راستا تاکنون ضمن بازدیدهای میدانی از محل حادثه، تیم هایی از استانهای همسایه برای تسریع در روند جستجوی اجساد به کمک گرفته شده است.

وی با اشاره به پیگیری جدی برای یافتن جسد دو قربانی سیلاب در استان عنوان کرد: تاکنون اجساد مربوط به سه دانش آموز غرق شده در این سیلاب پیدا شده است.

بازوند با بیان اینکه تلاشها برای یافتن جسد معلم فداکار لرستانی همچنان ادامه دارد یادآور شد: همچنین به منظور پیگیری دلایل وقوع حادثه و غرق شدن معلم و سه دانش آموز مجتمع شبانه روزی ویسیان تیم ویژه ای تشکیل شده است.

تیم ویژه پیگیری حادثه تشکیل شد

استاندار لرستان با ابراز اطمینان به مردم و خانواده های قربانیان این حادثه در زمینه بررسی موضوع و شناسایی علل وقوع آن تصریح کرد: تیم ویژه پیگیری این حادثه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تشکیل شده است.

قربانیان سیلاب در لرستان

کاظم صفرزاده - معلم لرستانی - نفر اول سمت چپ

بازوند ادامه داد: در این تیم مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان، فرمانده پلیس راه استان، مدیر کل مدیریت بحران لرستان و نمایندگانی از معاونت سیاسی امنیتی استانداری و اداره کل اطلاعات لرستان حضور خواهند داشت.

وی بر اهمیت پیگیری موضوع و تسریع در بررسی ابعاد آن توسط این تیم ویژه تاکید کرد و گفت: تیم ویژه تشکیل شده موظف است که ظرف 48 ساعت با بررسی حادثه نتیجه را به استاندار اعلام کند.

استاندار لرستان یادآور شد: پس از بررسی ابعاد مختلف این حادثه و شناسایی مقصران، نتیجه به عموم مردم اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

تمجید از حرکت معلم فداکار روستایی

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از حرکت معلم فداکار روستایی در جریان این حادثه بیان داشت: این حرکت مقدس و ایثارگرانه نشان از روحیه فداکاری معلمان ما دارد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده است که به زودی تندیس فداکاری در سنگر تعلیم و تربیت به خانواده معلم فقید لرستانی تقدیم شود.

قربانیان سیلاب در لرستان

این سخنان در حالی مطرح می شود که همچنان جسد کاظم صفرزاده مدیر مجتمع شبانه روزی عشایری ویسیان پیدا نشده تا تیم های تخصصی جستجوی اجساد از استانهای خوزستان، کرمانشاه، همدان و مرکزی وارد لرستان شده و طول مسیر نزدیک به ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتری رودخانه از شورآب تا سد کرخه را جستجو کنند.

رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان پیش از این به خبرنگار مهر گفته بود که در زمینه روند جستجو سه گزینه پیش رو قرار دارد، نخست اینکه اجساد در لابلای درختان گیر کرده باشد، دوم اینکه زیر رسوبات ناشی از سیل مانده باشد و سوم اینکه اجساد را آب تا پایین دست رودخانه با خودش برده باشد.

وی یادآور شد: نیاز است تمامی اهالی روستاهای مسیر رودخانه به کمک بیایند و افرادی که در پیدا کردن اجساد مشارکت کنند مورد قدردانی ویژه قرار می گیرند.

استمداد خانواده معلم فداکار لرستانی

در حال حاضر از هر کدام از استانهای یاد شده دو تیم تخصصی به لرستان آمده اند که این تیم ها مضاعف بر ۳۰۰ نفری است که به گفته رضا آریایی طی روزهای گذشته در عملیات جستجو حضور داشته اند.

قربانیان سیلاب در لرستان

خانواده معلم لرستانی

بنابر این گزارش پیش از این همچنین خانواده معلم فداکار لرستانی در گفتگو با خبرنگار مهر با استمداد از مسئولان خواستار تسریع در پیدا کردن جسد کاظم صفرزاده برای التیام و تسلای خاطر بازماندگان شده بودند.

نبی صفرزاده برادر بزرگ معلم فداکار لرستانی در گفتگو با مهر از دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به شدت انتقاد کرده و گفته بود که چرا باید مرکز درمانی ویسیان از امکانات و تجهیزات اولیه محروم باشد که برادرم مجبور شود در آن روز بارانی راهی خرم آباد شود.

کاظم صفرزاده معلم روستایی لرستانی 40 سال سن داشته و تاکنون به عنوان رئیس مدرسه عشایری پلدختر و مدیر مدرسه درب گنبد کوهدشت فعالیت داشته و آخرین مسئولیت وی سرپرست خوابگاه مجتمع شبانه روزی ویسیان بوده است.

وی دارای مدرک لیسانس و متاهل بوده و سه فرزند پسر به نام های یونس 18 ساله، عرفان 14 ساله و محمدرضا چهار ساله دارد.

کد خبر 2409874

برچسب‌ها