۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴

چند خبر از رادیو و تلویزیون

«عشق تعطیل نیست» کلید خورد/ گردهمایی تعزیه‌خوانان در رادیو نمایش

«عشق تعطیل نیست» کلید خورد/ گردهمایی تعزیه‌خوانان در رادیو نمایش

تصویربرداری سریال «عشق تعطیل نیست» به کارگردانی بیژن بیرنگ روز گذشته یکشنبه چهارم آبان آغاز شد و تعزیه خوانان کشور نیز در رادیو نمایش گردهم می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تکمیل فهرست بازیگران و پایان ساخت و ساز دکورها، اولین پلان‌های «عشق تعطیل نیست» روز گذشته در شهرک سینمایی مقابل دوربین رفت و بهرام شاه محمدلو جدیدترین بازیگری است که به جمع عوامل سریال بیرنگ اضافه شده است.

وی به همراه مائده طهماسبی و زانیار خسروی در روز اول تصویربرداری مقابل دوربین رفتند. از امروز با اضافه شدن محمدرضا گلزار و مهناز افشار به جمع بازیگران، تصویربرداری «عشق تعطیل نیست» ادامه خواهد یافت.

مهرانه مهین‌ترابی، شهرام حقیقت‌دوست، علیرضا خمسه، حدیث میرامینی، رضا ناجی و بهنوش بختیاری دیگر بازیگران این سریال هستند که به مرور مقابل دوربین خواهند رفت.

سریال عشق تعطیل نیست بیژن بیرنگ مهناز افشار محمدرضا گلزار

تمام صحنه‌های سریال جدید بیرنگ در دکورهایی به وسعت 2800 متر در شهرک سینمایی تصویربرداری می‌شود.

این مجموعه که برای پخش از شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود، داستان رها با بازی محمدرضا گلزار و نفس با بازی مهناز افشار زوجی جوان است که در آستانه هفتمین سالگرد ازدواجشان با اتفاقاتی روبرو می‌شوند که زندگی خود و اطرافیان‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تهیه‌کنندگی «عشق تعطیل نیست» را محمدرضا شهبازی و بیژن بیرنگ برعهده دارند. در کارنامه بیژن بیرنگ ساخت سریال‌های خاطره‌انگیزی چون «خانه سبز» و «همسران» به چشم می‌خورد. «عشق تعطیل نیست» نیز در حال و هوای کارهای قبلی همین فیلمساز قرار می‌گیرد. این سریال در 26 قسمت برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود.

نمایش انتظار مادرانه در «سبز به رنگ زمرد»

فیلم تلویزیونی «سبز به رنگ زمرد» و مستند «روز هشتم» از محصولات مرکز سیمافیلم در ایام محرم از شبکه اول سیما پخش می‌شوند.

فیلم «سبز به رنگ زمرد» ساخته سید روح الله حجازی جمعه هفدهم آبان ماه برابر با سیزدهم ماه محرم ساعت 15 به روی آنتن شبکه اول سیما می‌رود.

در خلاصه داستان این فیلم که نخستین اثر از سه گانه‌ای با عنوان «پرچم» است آمده است: جنگ چند سالی است که به پایان رسیده است و مادر پیری در خانه‌اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقود الاثرش است. اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته به امید آن روز که پسرش بازگردد. او به همین نیت چندین سال است که روضه‌ای برپا و نذر می‌کند تا فرزندش به آغوشش برگردد. اما بارش برف زیاد و بسته شدن جاده مانع از ادای نذرش می‌شود. او نگران ادای دین‌اش است که از سوی مداح در راه مانده کسی خودش را به مجلس روضه پیرزن می‌رساند اما...

رابعه مدنی، رحمان باقریان، علیرضا جعفری و مروارید کاشیان بازیگران «سبز به رنگ زمرد» هستند.

این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم‌های ویدئویی تهران و جشنواره فیلم مقاومت مورد تقدیر واقع شد.

پخش مستندی از حسینیه اعظم زنجان

همچنین مستند «روز هشتم» درباره حسینیه اعظم زنجان به کارگردانی مجید عاشقی و تهیه کنندگی محمد داودی نیز در یکی از شب‌های ماه محرم از شبکه یک پخش می‌شود.

داودی درباره مضمون این اثر گفت: مضمون محوری این فیلم عزاداری روز هشتم ماه محرم در شهر زنجان و اختصاصا حسینیه اعظم این شهر است اما در کنار این انعکاس تصویری که در قالب مستند محض تعریف شده است به تاریخچه عزاداری در ایران و همچنین در شهر زنجان نیز پرداخته شده است. همچنین گوشه‌ای از حادثه عظیم عاشورا نیز در قالب بازسازی به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع تصویری تاریخی از واقعه عاشورا وجود ندارد ما تلاش کردیم تا با استناد به تصاویر محدود چاپ سنگی به جنسی از شمایل نگاری در طراحی عنوان بندی کار برسیم که از این فضای گرافیکی هم در تیتراژ و هم در متن فیلم استفاده شد که البته زمان زیادی نیز صرف طراحی آن شد.

این تهیه کننده تصریح کرد: حدود 6 ماه صرف مراحل تحقیق و پژوهش کار شد که حاصل آن جمع آوری 3 جلد تحقیقات مکتوب است و در مجموع آماده سازی کل اثر در حدود سه سال به طول انجامید که البته طولانی شدن این مدت به این دلیل است که مدت زمان مراسم عزاداری روز هشتم حسینیه زنجان تنها سه ساعت است و به منظور انعکاس کار از زوایای مختلف فنی و زیباشناسی تصویری لازم بود تا این تصاویر در چند سال متناوب تهیه شود.

گفتنی است در مستند بلند «روز هشتم» امیر حسین ثنایی به عنوان محقق، مرتضی پور صمدی، مهرداد امین کاظمی‌، محسن میر کریمی‌ و محمد عاشقی به عنوان تصویربردار و معصومه آقاجانی به عنوان گوینده متن حضور داشته‌اند.

گردهمایی تعزیه خوانان کشور در رادیو نمایش

به مدت 40 روز برنامه «نوای نینوا» روی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌رود.

این برنامه به صورت مسابقه برگزار می‌شود و در آن تعزیه خوانان به صورت موافق خوان، مخالف خوان، پاسخگویی به سوالات علمی‌ و اجرای گروهی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

«نوای نینوا» به تهیه کنندگی حسین معصومی‌ و با اجرای رضا خضرایی و سعید مبشری و داوری کارشناسان انجمن تعزیه وزارت ارشاد داود فتحعلی بیگی، محسن‌هاشمی، علاء الدین قاسمی‌ و محمد صفاریان هر روز ساعت 12:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

کد خبر 2410803

برچسب‌ها