۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵

همزمان با سالروز ورود کاروان حسینی به کربلا/

تجمع "لبیک یا حسین" در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار شد

تجمع "لبیک یا حسین" در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با دومین روز از ماه محرم و در سالروز ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا، تجمع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان لبیک یا حسین(ع) در امامزاده های شاخص این استان برگزار شد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی در امامزاده های شاخص خراسان شمالی، اظهار کرد: این تجمع شامگاه دوشنبه در دومین روز از ماه محرم و سالروز ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا در جوار پنج امامزاده شاخص این استان برگزار شد.

وی با اشاره به این که تجمع مزبور بخشی از طرح سوگواره بصیرت عاشورایی بود که در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرک شاخص خراسان شمالی در حال برگزاری است، اضافه کرد: این تجمع برای نخستین بار در استان در امامزادگان سیدعباسبن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، حمزه رضا(ع) شیروان، سیدجعفر(ع) اسفراین، سید جعفر(ع) سیاهدشت فاروج و زین العابدین سنخواست با حضور عزاداران و هیئت های مذهبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی در دهه نخست ماه محرم امسال در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان اجرا می شود.

برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه های پاسخ گویی به سؤالات شرعی، ایستگاه های کودک و نوجوان، برگزاری نشست های بصیرت عاشورایی، همایش لبیک یا حسین(ع)، همایش رهروان زینبی، اقامه نماز اول وقت روز عاشورا، دوره آموزشی برای هیأت امنای امامزادگان و متولیان وقف، زیارت عاشورا، برپایی عزای امام حسین(ع)، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند.

مدیریت برگزاری این طرح بر عهده روحانیان مبلغ اعزامی بوده و به این منظور همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ۶۰ روحانی مبلغ از حوزه علمیه قم به ۵۰ امامزاده و بقعه متبرک شاخص استان خراسان شمالی اعزام شدند.

کد خبر 2411317

برچسب‌ها