۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷

حجت الاسلام سهرابی:

همایش تجلیل امامزادگان در 7 بقعه خراسان شمالی برگزار می شود

همایش تجلیل امامزادگان در 7 بقعه خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با پنجم ذی القعده، روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش تجلیل امامزادگان در هفت بقعه متبرکه شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در خراسان شمالی، از برگزاری هفت مراسم تجلیل امامزادگان در هفت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان همزمان با پنجم ذی القعده، روز بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه خبر داد.

وی اضافه کرد: شش مورد از این همایش ها صبح دهم شهریور به صورت شهرستانی و یک همایش نیز در همین زمان به صورت ویژه و استانی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با حضور مردم و مسئولان برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: در دیگر مناطق خراسان شمالی نیز مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان شیروان در محل امامزاده حمزه رضا(ع)، در اسفراین در امامزاده حمزه بن موسی(ع)، در فاروج در محل امامزاده عبدالرحمن(ع)، در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در محل امامزاده سیدمحمد(ع) دلاور و امامزاده سیدابراهیم(ع) انصار و در شهرستان گرمه نیز در محل حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) شهر ایور برگزار خواهد شد.

به گفته وی همایش محوری بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه از ساع 9 صبح دهم اردیبهشت ماه با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه جاجرم در حرم حضرت سیدعباس(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که در این هفت همایش از هیأت امنای برجسته و فعال در زمینه های فرهنگی، قرآنی و عمرانی تجلیل می شود، افزود: به همین منظور در مرکز استانی در همایش ویژه روز بزرگداشت و تجلیل امامزادگان از 20 هیئت امنای برگزیده و فعال در زمینه برنامه های فرهنگی و قرآنی تجلیل می شود.

وی تبیین و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت(ع)، تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین(ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را از جمله اهداف برگزاری همایش های تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در استان برشمرد.

گفتنی است، در خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجموع 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد.

شورای فرهنگ عمومی کشور پنجم ذی‏ القعده را به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری کرده و امسال شورای بزرگداشت دهه کرامت این روز را با عنوان امامزادگان(ع)؛ طلایه داران فرهنگ و معارف قرآنی معرفی کرده است.

کد خبر 2361125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha