۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۵۰

سردار نظری:

ظرفیت‌های نظام و مردمی زمینه‌ساز احیاء امر به معروف و نهی از منکر است

ظرفیت‌های نظام و مردمی زمینه‌ساز احیاء امر به معروف و نهی از منکر است

بیرجند- خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های نظام و مردمی زمینه‌ساز احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یعقوبعلی نظری صبح سه‌شنبه در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر در حسینیه جماران بیرجند اظهارکرد: براساس مبادی اعتقادی ما مسلمانان، هیچ کس نباید نسبت به سرنوشت فردی و اجتماعی یکدیگر بی‌تفاوت باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: همه مسلمانان نسبت به یکدیگر مسئولیت داریم و چنان چه کسی اشتباهی را مرتکب و یا واجبی را ترک کرد باید به آن فرد تذکر داد.

وی با بیان اینکه راهکار عملیاتی حل مشکلات جامعه تذکر اشتباهات و امر به خوبی‌ها است، بیان کرد: اگر به این نکته به معنی واقعی در جامعه توجه شود خیلی از گرفتاری‌ها، نابهنجاری‌ها و معظلات مرتفع خواهد شد.

راه‌اندازی ستادهای شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر

سردارنظری عنوان کرد: با توجه به رسالت اصلی ستاد امربه معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی تشکیلات استانی و شهرستانی این ستاد راه‌اندازی  و در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در مرکز استان و شهرستان‌ها مسئولیت ستاد برعهده ائمه جمعه است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تکلیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر را احیاء این فریضه فراموش شده در جامعه دانست و گفت: قبل از اینکه نگران افرادی شویم که دچار معظلاتی در جامعه هستند باید این را بپذیریم که عامه مردم نسبت به  این فریضه الهی اقبالی ندارند.

وی  با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دین است، بیان کرد: احیاء این امر کار بسیار سخت و دشوار و نیازمند همت همه مردم و مسئولان است.

سردار نظری با اشاره به اینکه هم‌اکنون مهمترین مشکل در زمینه احیاء این فریضه مهم عرصه عمل آن است، افزود: بنا داریم در خراسان جنوبی برنامه‌ها به نحوی تنظیم تا امر به معروف و نهی از منکر برای هر فرد تکلیف فردی شود.

احیاء امربه معروف نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دولتی است

وی ادامه داد: اگر هر فردی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف فردی خود تلقی کند در زمینه احیاء این فریضه به موفقیت‌های چشمگیری خواهیم رسید.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هماهنگی، حمایت و هدایت را از وظایف اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: باید این فریضه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نظام احیاء شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نظام و جهت‌دهی به این ظرفیت‌ها و در نهایت هماهنگی این ظرفیت‌ها در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی قرار دارد.

سردار نظری با اشاره به اینکه در برخی از محیط‌ها از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و ادارت که بیشتر جوانان با آن سروکار دارند احیاء این فریضه نیز در دستور کار ستاد قرار گرفته است، گفت: جلسات مکرری با مسئولین این نهادها برای احیاء هرچه بهتر این فریضه تشکیل شده است.

احیاء امر به معروف و نهی از منکر با کار سطحی دنبال نشود

وی عنوان کرد: اگر اقبال عمومی و مردمی در زمینه احیاء امر به معروف و نهی از منکر ایجاد و در مسیر درست خود بر اساس مبانی اعتقادی جامعه حرکت کند قطعا به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تذکر لسانی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و گفت: باید تذکر لسانی انجام شود هرچند نتجه آن رضایت‌بخش نباشد.

سردار نظری با اشاره به اینکه ما در زمینه احیاء این فریضه قرآنی به دنبال کار سطحی نیستیم، بیان کرد: معتقدیم استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی در زمینه احیاء این فریضه فراموش شده تاثیرگذار و عامل موفقیت آن است.

وی ترویج امر به معروف و نهی از منکر را  بسیار سخت دانست و اظهارکرد: ترویج این فریضه نیازمند پرداخت هزینه سنگینی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در پایان یادآورشد: امام حسین(ع) در زمینه احیاء امر به معروف و نهی از منکر تمام هستی خود را  پرداخت کردند.

 

 

کد خبر 2411574