۷ آبان ۱۳۹۳، ۹:۴۶

شعبانی:

فلسفه عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است

فلسفه عاشورا  احیای امر به معروف و نهی از منکر است

رشت – خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامي شهرستان رشت گفت: فلسفه عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر و به پا داشتن نماز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رحيم شعباني شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در  رشت  افزود: امر به معروف در نهان هر ايراني عجين شده است.

وی همچنین اظهارداشت: فلسفه قيام حضرت اباعبدا لله الحسين (ع) امربه معروف و نهي از منكر، داشتن اخلاق حرفه ايي، آزادگي، شجاعت، جسارت و احیای ديگر اوصاف كريمه در جامعه است.

فرمانده انتظامي شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با جلب اعتماد عمومي مي توان به نقطه كليدي ناجا براي  تامين و برقراري امنيت در جامعه رسيد.

وی افزود: گستردگي ماموريت هاي پليسي كه به صورت چهره به چهره با مردم است از اینرو می طلبد پلیس اعمال و رفتار خود را بيشتر تحت كنترل قرار دهد.

شعباني آسيب ها را در عدم توجه به دستورالعمل ها و سهل انگاري در اجراي ماموريت ها دانست و اظهار داشت: موفقيت در ماموريت ها با جديت و انجام دقيق دستورات بدست مي آيد.

وی توصيه کرد: براي انجام ماموريت در ابتدا بايد برآورد صحيحي از ماموريت بدست آورد سپس به اجراي ماموريت اقدام کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان رشت عدم انجام برآورد در ماموريت ها را موجب مواجه شدن با آسيب و چالش اعلام کرد و بيان داشت: سهل انگاري براي اجراي ماموريت ها كه موجب آسيب يا خسارت شود، پذيرفته نبوده و با مقصر برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی در ادامه مردم را بهترين قاضي و ناظر در تشخيص كيفيت ماموريت هاي پليسي خواند و اعلام داشت: هر ماموريتي كه نارضايتي مردم را به همراه داشته باشد آن ماموريت مطلوب سازمان نخواهد بود.

شعباني هويت پليس را در قالب سازمان معرفي كرد و گفت: ماموريت و اقدامي كه در آن نماد و ظواهرسازمان نباشد موجب ايجاد ذهنيت در جامعه مي شود .

وي به کارکنان پلیس توصيه كرد در هر ماموريت رضاي خداوند را درنظر قرار داده و سپس با توانمندي و آمادگي لازم به انجام ماموريت ها بپردازند.

فرمانده انتظامي شهرستان رشت ضريب هوشي مردم را بالا  توصيف كرد و افزود: اين ضريب هوشي بالاي مردمي پلیس را در اجراي صحيح ماموريت ها رهنمون مي سازد.

وی همچنین گفت: گفتار، رفتار، ماموريت پليس بايد به نوعي باشد كه مردم با ديدن آنان برتوانمندي پليس پي برده و احساس امنيت كنند.

شعبانيدر ادامه  نخستین اشتباه پليس را به جهت تضييع حقوق مردمي و ايجاد  آسيب سازماني آخرين اشتباه اعلام كرد و افزود: وظايف و ماموريت نيروي انتظامي به جهت اينك در مواجهه با مردم است حائز اهميت بوده و از حساسيت هايي برخوردار است.

کد خبر 2411996