۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱

جعفرزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

نیلی مورد اعتماد دانشگاهیان است/رئیس جمهور باید اظهارات مشاور خود را اصلاح کند

نیلی مورد اعتماد دانشگاهیان است/رئیس جمهور باید اظهارات مشاور خود را اصلاح کند

نماینده مردم رشت گفت: فردی شب گذشته مطالبی گفته که قطعا اشتباه است و رئیس جمهور باید آن را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در موافقت با وی گفت: همه حرف ها از روی دلسوزی نسبت به شهدا و امام(ره) گفته شد، ما باید بپذیریم که با همه سلایق مختلفی که داریم در حال حاضر رئیس دولت یازدهم آقای روحانی است که حکم تنفیذ خود را از دست رهبری گرفت.

وی افزود: قبول کنیم هر کسی که قرار است رئیس دولت شود، خودش تیم کاری خود را انتخاب کند. این اجازه را به او بدهیم، نقش مجلس هم آن است که اگر فردی را که رئیس جمهور در هر وزارتخانه معرفی کرد، اما او با اصول انقلاب مغایرت داشت، مجلس مخالفت کند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: انصافا چه دلیل مستندی ارائه شد که نیلی احمدآبادی شایسته آن نیست که بر کرسی وزارت علوم بنشیند؟

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه نیلی احمدآبادی ویژگی های مختلفی دارد، گفت: ایشان از نیروهای ارزشی نظام بوده است همکاری با شهید تهرانی، حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور انقلابی، تجربه مدیریتی و  از جنس دانشگاه بودن از جمله سوابق وی است، از همه مهمتر اعتمادی است که دانشگاهیان به او دارند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه قرار نیست آقای نیلی احمدآبادی پاسخ رفتار دیگران را بدهد، افزود: هر فردی مسئول اعمال خود است، در جلسه استیضاح هر اتفاقی افتاد، پاسخگوی آن آقای نیلی احمدآبادی نیست.

وی ادامه داد: وی چهار ماه مجموعه بزرگترین دانشگاه کشور را اداره کرد، بدون تشنج. اگر حادثه ای در پردیس کرج اتفاق افتاده، رئیس آن از دولتی های قبلی بوده که اجازه عوض شدن آن را با تشنج هایی که بوجود آورده اند، ندادند و امروز باید خودش پاسخگوی این اتفاق باشد.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: به سوابق آقای نیلی احمدآبادی ایراد گرفتند، مگر همکاران ما زمانی که در کسوت وزارتخانه قرار گرفتند، چه سوابقی داشتند. اگر کمتر از آقای نیلی احمدآبادی نبود، سوابقشان بیشتر هم نبود.

جعفزاده ایمن آبادی افزود: فردی شب گذشته مطالبی گفته که قطعا اشتباه بوده و رئیس جمهور باید آن را اصلاح کند، اما نباید آقای نیلی احمدآبادی آن را پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: 4.5 میلیون دانشجو در دانشگاه ها رها شدند، مگر سرپرست چقدر اختیار دارد؟ اجازه دهید این وزراتخانه ساماندهی شده و تکلیف دانشجویان روشن شود.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: فرجی دانا به هر دلیل پذیرفته نشد، نجفی با حکم سرپرستی نمی تواند وزارت علوم را با اختیارات محدود اداره کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 5 میلیون نفر که نخبه هستند و باید آینده کشور را اداره کنند، نباید با سرپرست اداره شوند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه نیلی احمدآبادی از طرف رئیس جمهور به مجلس معرفی شده و تمام مراحل آن قانونی طی شده است، گفت: اینکه برخی مطبوعات از کجا اطلاعات کسب کردند را باید دستگاه های اطلاعاتی پیگیری کنند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه فتنه، خط قرمز نظام است و همه ما هم آن را قبول داریم، چون مقام معظم رهبری عنوان کردند، یادآور شد: آقای نیلی احمدآبادی نقش خود را در فتنه 88 بیان خواهد کرد، اما استدعا می کنم با توجه به خروج نخبگان از کشور و اینکه دانشگاه ها رها شده و در سردرگمی به سر می برند، کمک کنید که وزارت علوم ساماندهی شده و وقت مجلس صرف کارهای اساسی شود. مساله کشور امروز اشتغال، رکود و مسائل اساسی است، باید وقت مجلس صرف این امور شود.

وی گفت: اجازه دهید امروز که آقای نیلی احمدآبادی معرفی شده و همه شاخص های احراز این جایگاه را دارد، رأی آورده تا فرزندان ما را در دانشگاه ها مدیریت کند.

این نماینده مجلس هم جایگاه علمی، هم جایگاه مدیریتی و هم سوابق ارزشی و انقلابی دارد، وظیفه همه ما کمک به دولت و هر دولتی است که روی کار می آید.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آقای لاریجانی، شما رئیس ما هستید و به همه ابهامات پاسخ داده اید، اینکه آقای نادران شما را به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی معرفی کرده‌اند را رفع ابهام کنید.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: شما هیچگاه موضعی را مطرح نکرده و همواره ابهامات را برطرف کردید، در این باره هم پاسخ روشن دهید تا ابهامات برطرف شود.

به گزارش مهر، لاریجانی در پاسخ به اظهارات جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار داشت: فکر می کنم که آقای نادران رجال‌الغیب بوده اند و از آن جهت این صحبت ها را عنوان کردند.

کد خبر 2412081

برچسب‌ها