۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

آیت الله سبحانی:

تنها برای تقویت نظام الهی گام برداریم

تنها برای تقویت نظام الهی گام برداریم

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این که تلاش ما باید تنها در راستای تقویت نظام الهی باشد گفت: در راستای انجام وظایف خود باید برای کسب رضای خدا تلاش کرد و گام برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار با رئیس و اعضای شورای سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار داشت: سازمان پدافند غیر عامل در راستای انجام وظایف خود باید برای کسب رضای خدا تلاش کنند، زیرا در راستای تقویت نظام الهی است.

وی گفت: اگر بخواهیم به ارزش کار اصلی خود برسیم باید به دنبال خدایی کردن اعمال خود باشیم.

استاد برجسته حوزه افزود: هر کاری که برای خدا باشد ارزشمند خواهد شد و اگر برای غیر خدا انجام شود هیچ ارزشی ندارد؛ حتی امور مباح هم اگر برای خدا و رضایت او باشند ارزشمندتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  امام راحل طی سال‌های دهه 30 در مسجد سلماسی درس می‌گفتند و در یکی از جلسات پایانی را به نصیحت شاگردان می‌پرداختند که شهید سعیدی که از جمله شاگردان امام بود، درخواست روضه کرد و با اصرار این شهید، امام پذیرفت و شاگردان را به کار برای خداوند توصیه کردند، زیرا بزرگان ما همیشه نیت الهی را مدنظر داشتند.

آیت الله سبحانی گفت: همیشه باید جانب احتیاط و عقل را رعایت کرد، زیرا در زمان ولی امام باقر(ع) برخی می‌گفتند که درخواست فقر و بیماری داریم تا دچار گناه نشویم، ولی حضرت بیان کردند که ما مامور به پذیرش آن چیزی هستیم که خداوند برای ما خواسته است و او هرآنچه را که خود بخواهد انجام می دهد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید شیعیان گفت: در صحرای کربلا نیز امام حسین(ع) در آخرین لحظات فرمودند، به رضای الهی راضی هستم و ما هم که از ایشان پیروی می‌کنیم باید همیشه راضی به رضای خدا باشیم و از امام(ع) خود پیروی کنیم.

 

کد خبر 2413190

برچسب‌ها