۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۴۹

سازمان ملل گزارش داد:

مهاجرت بی سابقه تروریست های 80 کشور به عراق و سوریه

مهاجرت بی سابقه تروریست های 80 کشور به عراق و سوریه

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی از مهاجرت بی سابقه تروریست های بیش از 80 کشور جهان به عراق و سوریه برای پیوستن به گروه های تکفیری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، در گزارش سازمان ملل آمده است: حدود 15 هزار نفر از کشورهای مختلف به عراق و سوریه آمده اند تا در کنار داعش و دیگر گروه های ترویستی قرار بگیرند.

در این میان کشورهایی که تا کنون هیچ نشانه ای از فعالیت القاعده در خاک خود مشاهده نکرده بودند اکنون به نوعی درگیر این موضوع شده اند. برهمین اساس شمار تروریست هایی که از کشورهای دیگر به عراق و سوریه مهاجرت کرده اند 20 برابر شده و کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس، ایرلند شمالی، و روسیه به شدت درگیر این موضوع هستند.

در همین رابطه در هفته گذشته رئیس پلیس انگلیس اعلام کرده بود که در هر هفته پنج نفر از شهروندان این کشور به داعش ملحق می شوند و بر همین اساس پیش بینی می شود که بیش از 500 انگلیسی عضو این گروه تروریستی شده باشند.

در این گزارش همچنین به کشورهایی که شهروندان آنها برای جنگ به عراق و سوریه رفته اند هشدار داده شده که تهدید واقعی زمانی به سراغ این کشورها می آید که این افراد به خانه های خود بازگردند.

کد خبر 2413282

برچسب‌ها