۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲

سوگواره "احلی من العسل" در قزوین برگزار شد

سوگواره "احلی من العسل" در قزوین برگزار شد

قزوین- خبرگزاری مهر: دانش آموزان قزوینی در سوگواره "احلی من العسل" با شهید 13 ساله کربلا تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نوجوانان حسینی استان قزوین ظهر شنبه طی مراسمی که به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و ادارات شهرستان این اداره کل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش  استان و ادارات شهرستان این اداره کل، با عنوان همایش"احلی من العسل" برگزار شد با شهید 13 ساله کربلا تجدید بیعت کردند.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: سوگواره "احلی من العسل" ویژه نوجوانان در مدارس برگزار شد که امسال برای اولین بار هماهنگ شد تا دانش آموزان در بقاع متبرکه کشور حضور یابند که در مجموع دانش آموزان کشور در 5 امامزاده و بقعه متبرکه استان حضور یافتند.

وی امسال در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی علاوه بر برنامه های سخنرانی و عزاداری ، برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته شده است، گفت: امسال با حضور روحانیون و کارشناسان مذهبی خیمه معرفت در 85 بقعه متبرکه و امامزادگان برپا شده است که مشاوره کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات، تبلیغ چند رسانه ای و ... ارائه می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی، اجرای نیت واقفان با نگاه بهره وری بیشتر و بصیرت افزایی در دستور کار قرار گرفته است، افزود : امسال قرارگاه سیدالشهدا(ع) با همین هدف در استان  ایجاد شده است که اجرای نیت واقفان را رصد می کند.

وی با بیان اینکه با اجرای امینانه نیات واقفان در قالب این طرح، چند وقف جدید در همین ایام با نیت تعزیه داری و عزاداری امام حسین(ع) به ثبت رسیده است گفت: اجرای دقیق نیات واقفان موجب اشتیاق مردم برای ثبت وقف های جدید می شود.

این مسئول افزود : این مراسم با حضور نوجوان عاشورایی و حسینی در آستان مقدس امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین، امامزاده احمد و محمود(ع) شهرک حصارخروان شهرستان البرز ، بقعه آقا سیدعلی شارینی(ره) تاکستان و امامزاده ابراهیم(ع) حسین آباد شهرستان بوئین زهرا نیز برگزار شد.

کد خبر 2413933