۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۵۴

اخبار حوادث استان مرکزی/

دستگيري عامل انتشار تصاوير مستهجن در فضاي مجازي/ دندانپزشک قلابی در اراک دستگیر شد

دستگيري عامل انتشار تصاوير مستهجن در فضاي مجازي/ دندانپزشک قلابی در اراک دستگیر شد

اراک- خبرگزاری مهر: با تلاش پليس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه استان مركزی، عامل انتشار تصاوير مستهجن در فضای مجازی شناسايی و دستگير شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ "علی اصغر طالبی" فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در تشریح این خبر گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس  فتا فردی كه در یکی از سایت های اینترنتی اقدام به بارگذاری و انتشار تصاویر مستهجن كرده بود شناسایی و دستگیر شد.

وی اضافه كرد: پس از تكمیل تحقیقات متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت:هتك حیثیت و نشر اكاذیب از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده که شهروندان باید هنگام فعالیت در فضای سایبری هوشمندانه عمل کنند و همچنین کاربران و مدیران سایت های خبری نیز از درج اخبار و تبلیغات تأیید نشده و غیرمعتبر پرهیز و کمیت را فدای کیفیت و سلامت اخبار و مطالب ننمایند.

دندانپزشک قلابی در اراك دستگیر شد

دندانپزشكی قلابی كه در فعالیتی غیرقانونی اقدام به راه اندازی مطب دندانپزشكی در شهر اراك كرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومی پلیس استان مركزی در تحقیقاتی از فعالیت غیرمجاز یك مطب دندان پزشكی در شهر اراك مطلع شدند.

با شروع بررسی های، مشخص شد این مطب دندانپزشكی در یكی از محلات شهر اراك به صورت غیر مجاز نسبت به ارائه خدمات دندانپزشكی به شهروندان دایر شده است.

بنابر این گزارش، ماموران انتظامی برای تائید موضوع مراتب را به مركز بهداشت شهرستان انعكاس دارند كه موضوع مورد تایید قرار گرفت و پرونده ای در این خصوص تشكیل و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شد.

با هماهنگی دستگاه قضایی زمانیكه كه دندان پزشك قلابی در مطب مشغول فعالیت بود، دستگیر و از مطب وی تعدادی لوازم دندانپزشكی و مقداری مواد مخدر از نوع تریاك كشف و ضبط شد.

پرونده متهم دستگیر شده برای برخورد قانونی در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

کاهش ۴۹ درصدی تصادفات جرحی تفرش

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش استان مركزی از کاهش ۴۹ درصدی تصادفات جرحی تفرش خبر داد.

سرگرد "سیروس دالوند" با بیان اینکه فرهنگ سازی در کاهش تصادف و حوادث رانندگی بسیار مفید می باشد، یادآور شد: با کمک مردم، مسئولان، دستگاه های مربوطه و اهمیت دادن خانواده ها می توان بیش از پیش از وقوع تلفات در حوادث رانندگی بکاهیم.

وی خاطر نشان کرد:در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۴۹ درصد تصادفات جرحی درون شهری کاهش داشته و همچنین تعداد مجروحان تصادفات رانندگی ۴۵ درصد کاهش نشان می دهد که در این راستا ارائه آموزش های لازم در آموزشگاه های رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهور، برخورد با هنجارشکنان و تخلفات حادثه ساز عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش از رانندگان درخواست کرد که نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام ویژه ای داشته باشند تصریح کرد: بیشتر تصادفاتی که رخ می‌دهد ناشی از بی‌احتیاطی و عدم استفاده کلاه ایمنی از سوی راکبین موتورسیکلت ها می باشد و در این زمینه تعداد ۵۶۳ دستگاه موتور سیکلت متخلف به پارکینگ انتقال داده شد.

كشف محموله ۲۰۰ میلیون ریالی كالای قا چاق در شازند

محموله ۲۰۰ میلیون ریالی كالای قاچاق كامیون دیروز با تلاش مأموران انتظامی در شهرستان شازند استان مركزی در این شهر كشف وضبط شد.

روز گذشته مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ترد یك دستگاه كامیون حامل كالای قا چاق را در محور توره- اراك به مأموران انتظامی شازند اعلام كرد وموضوع به صورت ویژه مورد پیگیری پلیس قرار گرفت.

پس از اعلام این خبر بلا فاصله اكیپی از مأموران شازند در محور مذكور حاضر و نظارت و كنترل خودروهای عبوری با شدت آغاز شد.

سرهنگ"احمد رضا چگنی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند در تشریح این خبر گفت: با گذشت چند ساعت از كنترل محور مورد نظر شب گذشته خودروی حامل كالای قاچاق شناسایی و با سرعت عمل پلیس متوقف شد و مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با اشاره به كشف تعداد ۴۷ كارتون صابون، ۱۱۰ كیلو پوشاك و ۱۹۴۰ عدد قوطی آب میوه پس از بازرسی از كامیون، خاطر نشان كرد: ارزش كالاهای كشف شده ۲۰۰  میلیون ریال ارزیابی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند با بیان اینكه كالاهای كشف شده هیچ مطابقتی با مدارك ارائه شده از سوی راننده ندارد تصریح كرد: محموله از یكی از بنادر جنوبی كشور بار گیری و قصد عزیمت به تهران را داشته است.

سرهنگ چگنی در پایان اظهار داشت: راننده خودروی توقیفی در این زمینه دستگیر و پس از تشكیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 

کد خبر 2414003

برچسب‌ها