۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۰۰

روستائیان الموتی گرفتار برف وکولاک در قزوین نجات یافتند

روستائیان الموتی گرفتار برف وکولاک در قزوین نجات یافتند

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با تلاش امدادگران قزوین دو روستایی الموتی که در برف و کولاک گرفتار شده بودند از مرگ نجات یافتند.

حمید ره انجام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: دو دامدار الموتی پس از سه روز گرفتار شدن در برف امروز نجات یافتند.

ره انجام تصریح کرد: دامداران الموتي كه در روز ۱۳ آبان در ميان برف و كولاك اسير شده و مسير بازگشت خود را گم كرده بودند بعد ازگذشت ۳ روز، باعمليات جستجو و نجات توسط امدادگران تيم واكنش سريع جمعيت هلال احمر استان قزوين و همراهي تيم امداد هوايي نجات يافتند.

مدیرعامل جمیعت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه سه تيم واكنش سريع كوهستان كه در آماده باش كامل بودند، بعد از عزيمت به منطقه و دريافت اطلاعات آخرين مسير حركت گمشدگان از افراد محلي و نيز استعلام مركز كنترل و هماهنگي عمليات از مخابرات و دريافت نقطه مختصات جغرافيايي آخرين تماس موبايل مفقودين و باتخمين مسير حركتي آنها، عمليات جستجو و نجات را به سرپرستي معاون امداد و نجات حكمت الله هاشمي و پشتيباني امداد هوايي جمعيت هلال احمر استان قزوين  آغاز كردند.

این مسئول بیان کرد: در نهايت بعد از حدود ۳۰ ساعت عمليات جستجو، احد نوروزي ۶۰ ساله و ذاكر نوروزي ۳۷ ساله بعد از گذشت ۳ روز درمنطقه دره خوبان در صحت و سلامت نجات داده شدند و با همراهي امدادگران به منطقه پيچ و بن منتقل شدند.

در این عملیات امدادگران تنکابن نیز مشارکت داشتند.

در اين هفته بعد از حادثه روستاي زاجكان سفلي از توابع بخش كوگير شهرستان طارم، اين دومين عمليات جستجو و نجات در كوهستان هاي استان است كه به همت تيم هاي واكنش سريع كوهستان با موفقيت انجام  مي شود.

کد خبر 2416127