۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۹:۲۰

یک مقام مسئول خبرداد؛

تشکیل کارگروه استاندارد سازی محصولات دانش بنیان/ الزام چشم انداز برای بومی سازی 50 درصد محصولات

تشکیل کارگروه استاندارد سازی محصولات دانش بنیان/ الزام چشم انداز برای بومی سازی 50 درصد محصولات

یک مقام مسئول اعلام کرد: کارگروهی برای استاندارد سازی محصولات دانش بنیان با همکاری سازمان استاندارد تشکیل داده ایم تا محصولات دانش بنیان با کیفیت مناسب به بازار عرضه شوند.

اسماعیل قادری فر،  مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری معاونت علمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه استاندارد سازی یکی از موضوعات مهم در معاونت علمی و فناوری است، گفت:  کارگروه مشترکی با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور تشکیل داده ایم تا به استاندارد سازی محصولات دانش بنیان برسیم و این محصولات را با کیفیت به بازار عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات عملیاتی و مهم برای دستیابی به مقوله استاندارد سازی و با کیفیت کردن محصولات دانش بنیان تشکیل این کارگروه است، افزود: از دیگر موضوعات مهمی که در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، این است که باید بودجه تحقیق و پژوهش 4 درصد تولید ناخالص داخلی باشد که اکنون این سهم کمتر از نیم درصد است.

وی با بیان اینکه باید در 12 سال باقیمانده برای رسیدن به افق چشم انداز یک عزم جدی داشته باشیم، اظهار داشت: باید مبنا را بر این قرار دهیم که حداقل 50 درصد محصولات و تولیدات کشور از تولیدات دانش بنیان داخلی باشد تا 4 درصد سهم پژوهش و فناوری محقق شود. 

قادری فر افزود: از طرفی توسعه شرکت های دانش بنیان، زمینه رسیدن به محصولات کاربردی در کشور را از طریق دانش فنی تولیدی در دانشگاهها و موسسات میسر می کند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری در این راستا از هر طرح، پروژه و محصول دانش بنیانی که در قالب یک شخصیت حقیقی و توسط واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان معرفی شود، بدون هیچگونه محدودیتی حمایت می کند.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری معاونت علمی با بیان اینکه این حمایت ها در جهت  این است که به رکورد مورد نظر در سیاست های ابلاغی دست پیدا کنیم، اظهار داشت: برای شروع فعالیت های دانش بنیان به شرکت های فناور تا سقف 300 میلیون وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

وی افزود: البته اگر طرحی بتواند در حوزه  کسب و کار مبتنی بر دانش سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد، می تواند بدون سقف محدودیت، از تسهیلات خطوط اعتباری نزد بانک های عامل با درصدهای پایین و حداقل بروکراسی استفاده کند.

کد خبر 2418106

برچسب‌ها