۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۵۹

بررسی پرونده «بازی تاج و تخت» در «دنیای تصویر»

بررسی پرونده «بازی تاج و تخت» در «دنیای تصویر»

دويست و چهل و چهارمين شماره ماهنامه «دنيای تصوير» با پرونده ای از سریال «بازی تاج و تخت» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دویست و چهل و چهارمین شماره مجله «دنیای تصویر» علاوه بر جدول توليد و فروش و آخرين اخبار توليد و اکران سينماي ايران و معرفي فيلم های روز سينمای جهان، در بخش برداشت بلند، پرونده مجموعه عظيم «بازی تاج و تخت» را می خوانيد.

در اين پرونده مفصل با مفاهيم و استعاره های اين سريال، جغرافيای داستان، تاريخچه سرزمين و خاندان ها، شخصيت‌های مهم آن و مشخصات مجموعه رمان «سرود آتش و يخ» آشنا شده و گفتگوهايی با عوامل سازنده و همچنين جورج مارتين نويسنده اصلی آن را می خوانيد.

از ديگر بخش های اين شماره می توان به گزارش شصت و هفتمين جشنواره فيلم کن اشاره کرد. در اين بخش علاوه بر حواشی جذاب جشنواره کن، معرفی برندگان و بررسی فيلم‌های شاخص جشنواره، مجموعه عکس‌های اختصاصی «دنيای تصوير» از چهره های مشهور حاضر در کن 2014 را می بینید.

دنیای تصویر

از دیگر بخش هایی که در این شماره از «دنیای تصویر» می خوانید می توان به اخبار توليد و اکران، گفتگو با شهرام مکری کارگردان «ماهی و گربه»، گفتگو با مجيد برزگر کارگردان «پرويز»، گفتگو با محمدمهدی عسگرپور کارگردان «ميهمان داريم»، گفتگو با سيروس الوند کارگردان «اين سيب هم برای تو»، «باهر» يک فيلم کوتاه با حضور مهتاب کرامتی و مانی حقيقی، گفتگو با فرزاد موتمن کارگردان «خداحافظی طولانی»، گفتگو با علی ملاقلی پور کارگردان «قندون جهيزيه»، گفتگو با هاتف عليمردانی کارگردان «مشرف به کوچه بی نام»، گفتگو با امير عزيزی کارگردان «موقت»، گفتگو با اکبر ثقفی تهيه کننده «مردی که اسب شد»، گفتگو با هادی کريمی نويسنده فيلمنامه «ساکن طبقه وسط» اشاره کرد.

همچنین در بخش سینمای بین الملل مطالبی چون باليوود و ترک عادت بازسازی غيرقانونی فيلم های سينمای جهان، پيوند سنت و فناوری روز در انيميشن سازی، تقويم فيلم های ابرقهرمانی هاليوود از 2015  تا  2020 بخوانید. همچنین در این شماره فیلم هایی چون «دختر گمشده»، «گردشی در ميان سنگ قبرها»، «جامانده»، «اين همان جايی است که ترک تان می کنم»، «باکس ترولها»، «تعديل کننده»، «لابيرنت نوَردان»، «رفتار ناشايست»، «آنابل»، «قصه دولفين2» و «فرود» معرفی شده اند.

در بخش سینمای ایران نیز فیلم های روی پرده سینما از جمله «آرايش غليظ»، «ماهی و گربه»، «خانوم»، «آتش بس2»، «يک شب»، «ساکن طبقه وسط»، «خواب زده ها» را معرفی کرده است.

همچنین فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت الله را نقد و بررسی کرده است.

کد خبر 2422289

برچسب‌ها