۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۳

نیلچی عنوان کرد:

کتابداران و کتابخوانان نیازمند حمایت هستند

کتابداران و کتابخوانان نیازمند حمایت هستند

زاهدان-خبرگزاری مهر: مدیرکل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: کتابداران، نویسندگان و همچنین کتابخوانان در کشور نیازمند حمایت و کمک دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار نیلچی روز شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و رونمایی از تازه های نشر سیستان و بلوچستان که در تالار اشراق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد بیان داشت: عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به گسترش کتابخوانی و مطالبات ایشان در عرصه جذب بیشتر اقشار مختلف جامعه به فرهنگ مطالعه مفید مهمترین پشتوانه این نهاد در اجرای برنامه های توسعه ای است.

وی با بیان اینکه تا کنون اقدامات خوبی توسط نهاد کتابخانه های عمومی در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه مفید انجام شده است ادامه داد: برطرف کردن مشکلات معیشتی کتابداران سراسرکشور در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد شش هزار نفر کتابدار در کتابخانه های کشور به بیش از دو میلیون نفر عضو خدمات لازم را ارائه می دهند گفت: برای احداث کتابخانه در کشور نیاز به همکاری و مشارکت همه مسئولان به ویژه شهرداری ها داریم.

وی با اشاره به میانگین آمار مراجعه کنندگان به کتابخانه در کشور به میزان  ۱۰ هزار نفر  افزود: متاسفانه این رقم در سیستان و بلوچستان ۳ هزار و ۹۰۰ نفر است که باید برای افزایش ارتقای این رتبه تلاشی مضاعف در دستور کار قرار داد.

وی بیان داشت: طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳۵ نفر باید عضو کتابخانه باشند که این رقم نیز در استان سیستان و بلوچستان از عدد یک تجاوز نمی کند و با چشم انداز فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه آمار عضویت مردم در کتابخانه‌های این استان پایین‌تر از میانگین کشوری است ادامه دادک مسئولان استانی باید تلاش و عزم جدی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به منصه ظهور برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم بیست و دومین دوره هفته کتاب و کتابخوانی که صبح امروز با حضور جمع کثیری از فرهیختگان و ادبا در محل تالار اجتماعات اشراق مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی زاهدان برگزار شد همچنین از ۵ جلد کتاب با عنوان های 'نی ناله ها' اثر شاعر مختار حقیقت، 'خون سحر' اثر ابراهیم محمودی، 'افلاکیان سیستان' اثر رضا گل محمودی، 'یک لحظه شوکه شدن' اثر جانباز غلامحسین زرگر و 'موج هامون' اثر اسما دهقان رونمایی شد.

 

 

کد خبر 2426474

برچسب‌ها