۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸

میراحمدی در گفتگو با مهر

ارتشی‌ها دست به کار تولید ۲۰ رمان تازه شدند

ارتشی‌ها دست به کار تولید ۲۰ رمان تازه شدند

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ۲۰ عنوان رمان و ۵۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان منتشر می‌کند.

سید بهزاد میراحمدی معاون انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه این سازمان برای انتشار رمان و آثاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اظهار داشت: در حال حاضر خدود ۲۰ رمان در سازمان در دست نگارش قرار دارد که برپایه زندگی‌نامه داستانی  رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی تالیف شده است.

وی افزود: این رمان‌ها بر اساس حماسه‌هایی است که این رزمندگان در هر رده نظامی خلق کرده‌اند. بسیاری از آنها به دعوت ما به مرکز اسناد دفاع مقدس آمده و با آنها مصاحبه انجام شده و پس از آن بر مبنای این مصاحبه‌ها سند تهیه شده و برای تالیف به نویسندگان ارائه شده است.

به گفته میراحمدی این اسناد برای نوشتن رمان به نویسندگانی که به طورعمده غیرارتشی هستند تحویل داده شده و آنها در صورتی که توانایی نوشتن داستان را داشته باشند اقدام به تالیف این رمان‌ها می‌کنند که در مورد این ۲۰ رمان این فرآیند طی شده است.

معاون انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به برنامه این سازمان برای انتشار کتاب کودک و نوجوان نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان نیزبرای انتشار آماده شده است که فعلا قصد نداریم آنها را به ارشاد تحویل بدهیم.

وی افزود: این کتاب‌ها به طور عمده در ۲۴ صفحه به همراه تصویرگری به موضوعاتی مانند بهداشت، انضباط شهری، پزشکی، علائم راهنمایی وسایر موضوعات شهروندی در قالب داستان دفاع مقدس و از زبان مادران و رزمندگان می‌‌پردازد.

میراحمدی تالیف و انتشار مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی زندانیان ارتشی زندانی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

کد خبر 2426747

برچسب‌ها