۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶

ابراهیم جعفری:

مسلمانان واقعی در برابر داعش خضوع نمی‌کنند/ تکفیری‌ها چرا از فلسطین حمایت نمی‌کنند؟

مسلمانان واقعی در برابر داعش خضوع نمی‌کنند/ تکفیری‌ها چرا از فلسطین حمایت نمی‌کنند؟

قم - خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه عراق با اشاره به جنایات تروریست‌ها به نام اسلام اظهار کرد: مسلمانان واقعی در برابر تروریست‌ها و داعشی‌ها خضوع نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم جعفری قبل از ظهر یکشنبه در همایش جریان‌های تکفیری و افراطی که در موسسه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است ضمن تشکر از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به دلیل ابتکاری که در برگزاری این کنگره داشت، اظهار کرد: خطری که امروز جهان اسلام را تهدید می‌کند و تحت عنوان جریان تکفیری است جنبش استثنایی و خارج از قانون و خطرناک‌ترین جنبش‌ها در طول تاریخ اسلام هستند.

وی گفت: آنها اسلام را تحت پوشش حرکت‌های خود قرار می‌دهند و حرکت آنها منحصر به کشور و قاره ما نیست بلکه همه قاره‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر امور خارجه عراق افزود: آنها درمانگاه‌ها و مدارس و مساجد دنیای اسلام را مورد هدف قرار داده اند و امروز باید با دقت به حرکت مذبوحانه آنها نگاه کنیم و از طریق مطالعه عمیق در صدد رفع آن باشیم.

وی بر لزوم بررسی خاستگاه فکری این جریان‌ها تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم کار خلاف قانون انجام دهیم خداوند به هیچ وجه نمی‌پذیرد، پیامبر اکرم(ص) بر اساس عدل و رأفت حرکت خود را آغاز کرده است.

ابراهیم جعفری، پیامبر(ص) را منبع ارزش‌های اخلاقی دانست که در دل‌ها رخنه می‌کند و همه مطیع او می‌شوند.

وی افزود: همه ما باید ابعاد مختلف این حرکت مذبوحانه را بشناسیم و نسبت به ابعاد حقیقی و واقعی اسلام دست پیدا کنیم.

ابراهیم جعفری با بیان اینکه مسلمانان هرگز در برابر تکفیری‌ها خضوع نمی‌کنند، تاکید کرد: مسلمانان واقعی هرگز در ایمان و قدرت به خدا تردیدی به دل راه نمی‌دهند و خداوند از آنها به عنوان مومنان واقعی یاد می‌کند.

وزیر امور خارجه عراق برپایی نماز و دادن زکات را از ویژگی‌های انسان مومن ذکر کرد و افزود: کسی که نماز را به پا می کند هرگز در برابر ظلم تسلیم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شناخت ما نسبت به انسان و جامعه اسلامی باید یک شناخت واقعی باشد، تصریح کرد: ما مسئله تعدد مذاهب را از قرآن یاد گرفتیم. اگر مکتب‌های مختلفی داشتیم در کنار آن مذاهب مختلفی هم خواهیم داشت.

نخست وزیر سابق عراق افزود: قرآن هرگز از اختلاف سخن می‌گوید بلکه به وحدت بین مسلمانان تأکید دارد.

ابراهیم جعفری گفت: نوامیس و اموال مسلمانان باید مورد احترام قرار گیرد و هرگز نباید چیزی مقدسات اسلام را خدشه دار کند.

وی با اشاره به حضور تکفیری‌ها در عراق گفت: گروه تکفیری خون مسلمانان را به زمین می‌ریزند. امروز تکفیری‌ها در استان‌های سنی نشین مرتکب جنایاتی شدند و اهل سنت هم از جنایات داعش زجر می‌کشند.

ابراهیم جعفری تصریح کرد: تروریسم هرگز دین و وطن نمی‌شناسد و داعش به نام اسلام آمد و مسلمانان را کشتار می‌کند.

وی با طرح این سئوال که چرا تکفیری‌ها به داد فلسطینیان نمی‌رسند؟ اظهار کرد: بدانید که برادران عراقی در برابر این تکفیری‌ها به سختی ایستاده‌اند و ایستادگی می‌کنند و سربازی که امروز با داعشی‌ها مقابله می‌کند ارزشمندترین فرد است.

وی تصریح کرد: همه کسانی که علیه داعشی‌ها مبارزه می‌کنند از مسلمانان هستند و نباید اجازه دهیم از آنها سوء استفاده شود.

ابراهیم جعفری اضافه کرد: علمای بزرگوار و خدایی ما باید همه جهانیان را مورد خطاب قرار بدهند و از اسلام واقعی سخن بگویند.

کد خبر 2426858