در محور اقلید به یاسوج؛

حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری تلفات جانی نداشت/ علت حادثه؛ سرعت زیاد

حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری تلفات جانی نداشت/ علت حادثه؛ سرعت زیاد

یاسوج – خبرگزاری مهر: به گفته مسئولان کهگیلویه و بویراحمد علت حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری در جاده یاسوج به اقلید سرعت زیاد بوده و این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، یکشنبه شب یک اتوبوس مسافربری که از یزد عازم آبادان بود در ۱۰ کیلومتری مانده به یاسوج در منطقه "چشمه چنار" واژگون شد.

این اتوبوس ۴۲ سرنشین داشت که در پی این حادثه ۴۰ نفر از مسافران زخمی شدند و برای درمان توسط نیروهای امدادی به بیمارستان یاسوج انتقال یافتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در پی حادثه واژگونی این اتوبوس مسافربری بلافاصله تمامی آمبولانس های پایگاه های شهری و جاده ای شهرستان بویراحمد و همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

جلال پوران فرد اظهار داشت: در این حادثه، ۴۰ نفر از مسافران  مصدوم شده، پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین های اورژانس، به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند.

واژگونی اتوبوس در یاسوج

وی بیان کرد: اغلب مسافران این اتوبوس دچار جراحت سطحی شدند و به صورت سرپایی درمان شدند و تنها ۱۱ نفر شکستگی اعضای بدن داشتند.

پورانفرد بیان داشت: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی در پی نداشت.

اسکان حادثه دیده‌گان در مسجد امام حسن(ع)

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  از اسکان سایر مسافران اتوبوس در مسجد امام حسن(ع) یاسوج خبرداد و افزود: تمام امکانات رفاهی از جمله وسایل گرمایشی، خوراکی و بهداشتی در اختیار آنها قرار گرفته است.

پژمان نیک اقبالی از مرکز اورژانس، هلال احمر، تیم پزشکی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، فرمانداری بویراحمد و مجموعه مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: اولین آمبولانس اورژانس بعد از اطلاع در محل حضور پیدا کردند و به مدت ۲۰ دقیقه کلیه مجروحین به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند.

واژگونی اتوبوس در یاسوج

علت حادثه؛ سرعت زیاد اتوبوس بود

رئیس پلیس راه کگیلویه و بویراحمد هم در خصوص علت این حادثه به خبرنگار مهر گفت: عدم کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مطمئنه در پیچ و جاده لغزنده علت این حادثه بود.

سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: هیچ گونه نقص فنی وجود نداشته و سرعت زیاد اتوبوس موجب واژگون شدن آن شده است.

وی بیان داشت: نیروهای پلیس راه استان از شب گذشته تا ساعت سه بامداد در محل حضور داشتند و اقدام به انتقال اتوبوس به کنار جاده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نیروهای امدادی و ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در این حادثه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند و توانستند رضایت حادثه دیدگان را فراهم کنند.

کد خبر 2427514

برچسب‌ها