۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

دبیر شورای فرهنگ عمومی از «هفت نگاه» بازدید کرد/ فروش آثار هنرمندان به نفع ایتام ایدز

 دبیر شورای فرهنگ عمومی از «هفت نگاه» بازدید کرد/  فروش آثار هنرمندان به نفع ایتام ایدز

بازدید دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نمایشگاه «هفت نگاه»، فروش آثار هنرمندان به نفع ایتام ایدز، برپایی دو نمایشگاه در گالری های گلستان و فرهنگسرای ارسباران و برپایی یک کارگاه آموزشی نقاشی سغدی اخبار امروز دوشنبه 3 آذرماه در حوزه هنرهای تجسمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه گروهی نقاشی از آثار هنرمندان نقاش روز جمعه 7 آذرماه در آستانه روز جهانی ایدز 10 آذرماه و روز جهانی معلول 12 آذرماه در نگارخانه آشیانه مهر برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از ایران درودی، ایرج اسکندری، منوچهر معتبر، اسدالله کیانی، مهدی حسینی، احمد وکیلی، رزیتا شرف جهان، آرمان یعقوب پور، علی تن، مهرداد ختایی، بابک خدابنده، علی ترقی جاه، یوسف عبدی نژاد، محمد خلیلی، عظیم فلاح، وثوق احمدی، فریده منصوری، هلنا شین دشت گل، پریسا فریدونی، محمد نوری زاد، فرزانه فرزانه، فائزه شاملو، محسن رهبری روی دیوار می رود.

بخشی از منافع حاصل از فروش این آثار به نفع کودکان معلول جسمی- حرکتی و ایتام ایدز اختصاص پیدا می‌کند. نمایشگاه آثار هنرمندان شناخته شده به نفع ایتام ایدز و کودکان معلول جسمی - حرکتی، روز جمعه 7 آذرماه در نگارخانه آشیانه مهر به نشانی میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر شمالی، بعد از چهارراه فرصت، کوچه شهید جعفرزادگان، پلاک 2 افتتاح می‌شود و تا 25 آذرماه پذیرای علاقه مندان است.

بازدید دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نمایشگاه «هفت نگاه»

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن شاه‌مرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شنبه یکم آذر با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه «هفت نگاه» که میزبان 400 اثر از 350 هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی است بازدید کرد و این نمایشگاه را اتفاق ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر توصیف کرد.

وی در پایان این بازدید درباره آثار این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد آثار متنوعی در سبک های مختلف بودیم. به خصوص این که هنرمندان بنام و همینطور نسل های مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند. از نظر  قیمت هم آثار به گونه ای است که  هر کسی می تواند بر حسب علاقه تابلو خریداری کند. به نظر من با توجه به نمایشگاه هایی که سال های قبل دیده ام این نمایشگاه از یک پختگی بیشتری برخوردار بود و سمت و سوی آن نسبت به سال های قبل خیلی بهتر بود.

حجت الاسلام شاه مرادی همچنین از ضعف امور تبلیغاتی برای این نمایشگاه نیز گلایه کرد و گفت: تنها گله من این است که به نظر من باید رسانه ها تبلیغات بیشتری برای این نوع نمایشگاه ها انجام دهند. این اتفاق اگر در هر کجای جهان می افتاد، نسبت به برگزاری آن واکنش های هنرمندانه و فرهنگی بیشتری نشان داده می شد. فکر می کنم از کنار چنین نمایشگاهی نباید به راحتی گذشت چرا که این یک نمایشگاه خاص در یک گالری خاص نیست. در واقع این نمایشگاهی است که مجموع هنرها و سبک های مختلف هنری را در دل خود جای داده و آیینه تمام نمای هنر معاصر ایران است.

این مقام مسئول در پایان صحبت هایش با تشکر از مدیران و همه دست اندرکاران برپا کننده نمایشگاه «هفت نگاه» بیان کرد: من از مسئولان می خواهم از اعتبارشان استفاده کنند و پلی بین مسئولان و هنرمندان شوند. مسئولان باید کمک کنند تا بار فرهنگی این مجموعه  چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ حضور مسئولان روز به روز بیشتر شود. من فکر می کنم اگر کسانی که علاقه مند به فرهنگ و هنر هستند، هر از گاهی به اینجا سری بزنند و برنامه ها را پیگیری کنند می توانیم شاهد اتفاقات بهتری باشیم.  

نمایشگاه «هفت نگاه» ٢٣ آبان‌ماه با نمایش آثاری از هنرمندان ایرانی همچون سهراب سپهری، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، پرویز تناولی، غلامحسین نامی، ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فریده لاشایی، فرح اصولی، هانیبال الخاص، احمد اسفندیاری، رضا درخشانی، علیرضا سعادت مند، علی‌اکبر صادقی، پروانه اعتمادی، جلال شباهنگی، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، طاها بهبهانی، رعنا فرنود، شیرین اتحادیه، شهره مهران، ایرج شافعی، رزیتا شرف‌جهان، مهرداد محب‌علی، هومن مرتضوی، علی اصغر معصومی، محمد و امین اسکندری و... در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد و علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران  مراجعه کنند.

این نمایشگاه  تا هفتم آذرماه، هر روز از ساعت ١٠ تا ١٩ (روزهای تعطیل ١٤ تا ١٩) میزبان علاقه مندان است.

برپایی نمایشگاه نقاشی در گالری گلستان

نمایشگاهی از آثار نقاشی پونه جعفری نژاد با عنوان « آن جا دشتی است... تو را آنجا خواهم دید» در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه روز جمعه 7 آذرماه ساعت 16 در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره 34 افتتاح و تا 12 آذرماه پذیرای علاقه مندان است.

کارگاه آشنایی با نقاشی سغدی

پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر در نظر دارد به منظور استمرار برنامه‌های آموزشی خود کارگاه آموزشی «آشنایی با نقاشی سغدی» را با حضور فرح زاهدی، عضو هیئت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار کند.

این کارگاه آموزشی يک روزه، ویژه هنرجویان، دانشجویان و علاقه‌مندان رشته نقاشی، روز دوشنبه 10  آذرماه 93 از ساعت 14 در محل پژوهشکده هنر به نشاني خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از تقاطع امام خمینی (ره)، نبش کوچه شهید حسن سخنور، شماره 29 برگزار مي‌شود.

گشایش نمایشگاه نقاشی «بازتاب» در فرهنگسرای ارسباران                   

نمایشگاه نقاشی «بازتاب» با 30 اثر «سلف پرتره» از سه هنرمند نقاش 5 آذر در فرهنگ سرای ارسباران گشایش می یابد.

در این نمایشگاه، آثار نقاشی راحله یوسفی، عظیم رمضان پور و مینو محمدی نیا با موضوع بازخورد شرایط و محیط زندگی بر ابعاد جسمی و روحی انسان روی دیوار می رود.

این نمایشگاه تا 12 آذرماه همه روزه از ساعت 9 تا 19 دایر است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 2427865