۵ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۰

قزلی در گفتگو با مهر:

برای حفظ شأن کتابم انصراف دادم

برای حفظ شأن کتابم انصراف دادم

مدیرعامل بنیاد شعر وادبیات داستانی و دبیر هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با بیان اینکه از نظر قانونی کتابش می‌توانست در بین نامزدها و برای گرفتن جایزه حضور داشته باشد، گفت: برای حفظ شأن کتابم از حضور در این جایزه ادبی انصراف دادم.

مهدی قزلی درگفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ این سؤال که آیا قوانین جایزه اجازه می‌داد کتاب «پنجره‌های تشنه» در داوری باقی بماند یا نه گفت: فقط داوران هر بخش نمی توانستند در بخش خود کتاب داشته باشند و بقیه دست اندرکاران جایزه می توانستند در رقابت شرکت کنند. 

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی افزود: انصراف من در وهله اول به خاطر خود کتاب بود. چون نمی خواستم برای کتاب منسوب به امام حسین و امام حسینی ها حاشیه ای درست شود و این در شأن کتاب نبود. در مرحله دوم برای اینکه جریان جایزه دچار خدشه و سوءظن نباشد از داوری شدن کتاب در مرحله نهایی انصراف دادم. 

لازم به ذکر است کتاب «پنجره های تشنه» نوشته مهدی قزلی جزو نامزدهای بخش مستندنگاری جایزه جلال آل‌احمد بود که به محض اعلام اسامی نامزدها با درخواست او مبنی بر انصراف از داوری در مرحله نهایی، از گزینه های جایزه نهایی خارج شد.

کد خبر 2428514