۶ آذر ۱۳۹۳، ۷:۲۲

فروزانی خبر داد:

افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری ‌بوشهر

افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری ‌بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌بوشهر گفت: اعتبارات این سازمان در سال جاری ۸۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم فروزانی عصر چهارشنبه در نشست با مسئولان سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: گام های بسیار مهمی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان و رونق این صنعت صورت گرفته است.

وی به برخی نقاط گردشگری استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: سواحل بسیار زیبای استان بوشهر به طول ۹۰۰ کیلومتر، آثار تاریخی، زیستگاه‌های جانوری و پرندگان و بندر سیراف و . . بخشی از این ظرفیت ها هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌بوشهر افزود: ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری استان بوشهر شاهد هستیم و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه را برای حضور گسترده گردشگران در ایام مختلف سال فراهم ساخت.

وی از تلاش برای توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر خبر داد و اذعان داشت: استان بوشهر با استان‌های فارس و اصفهان که استان‌های گردش‌پذیری هستند فاصله زیادی ندارد و می‌تواند در زمینه ترانزیت گردشگران به این استان‌ها فعالیت کند.

فروزانی از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی طی هشت ماه گذشته برای تکمیل طرح‌های عمرانی گردشگری و میراث فرهنگی خبر داد و بیان داشت: هفت میلیارد ریال اعتبار برای تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر مصوب شده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات مصوب عمرانی میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در سال گذشته ۵۶ میلیارد ریال بود که در سال جاری به ۱۰۱ میلیارد ریال رسیده و اعتبارات هزینه‌ای نیز امسال به ۲۹ میلیارد رسیده است.

کد خبر 2430812

برچسب‌ها