۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲

بردستانی در گفتگو با مهر:

مانور زلزله با مشارکت ۱۳ هزار دانش‌آموز در دشتی برگزار می‌شود

مانور زلزله با مشارکت ۱۳ هزار دانش‌آموز در دشتی برگزار می‌شود

دشتی-خبرگزاری مهر: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی گفت: شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس روز شنبه هشتم آذرماه در ۱۷۰ مدرسه و با مشارکت ۱۳ هزار دانش آموز در دشتی برگزار می‌شود.

حمید بردستانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران در نوار زمین‌لرزه قرار دارد و به عنوان یکی از کشورهای زلزله خیز جهان از آن یاد می شود، لازم است که فرهنگ ایمنی در برابر زلزله نهادینه شود.

وی  گفت: بازبودن درهای خروج اضطراری، در دسترس بودن کپسول‌های آتش نشانی، تشکیل تیم مدیریت بحران در مدارس، آموزش نحوه پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری در مواقع زلزله از اهمیت بالایی برخوردار است.

 معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی همچنین ارائه آموزش‌های کاربردی و انتقال آن به خانواده را از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مانور دانست.

بردستانی به اهداف برگزاری این مانور نیز اشاره و تصریح کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله را از مهمترین اهداف زلزله عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی گفت: شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس به طور همزمان در ۱۷۰ مدرسه و با مشارکت ۱۳ هزار دانش آموز در دشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: ادارات آموزش و پرورش شهرستان نسبت به نصب بنر و اطلاع رسانی در خصوص این هفته اقدام کنند.

کد خبر 2430865

برچسب‌ها