۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۷

گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه های خرم آباد برگزار شد

گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه های خرم آباد برگزار شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: همزمان با هفته بسیج گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان ظهر پنجشنبه در گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان خرم آباد در سالن همایشهای دانشگاه فرهنگیان خرم آباد اظهار داشت: بسیج حسگر هشدار دهنده ای است که هر زمان مسیر جامعه و مخاطبان آن تغییر کند، علامت هشدار می دهد.

حجت الاسلام خدایی با اشاره به اینکه این حسگر بسیج امروزه به گونه های مختلف مشغول نشان دادن علامت برای رفع مشکلات و خطرهای جامعه است، عنوان کرد: خطرهای جامعه در دو جهت نگرشی و گرایشی هستند.

وی با بیان اینکه در برخی مسائل جامعه دچار انحرافات عقیدتی و تمایلات نادرست است افزود: اساتید باید پیرامون این دو بعد بیندیشند و راه حل ارائه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با بیان اینکه برخی از اساتید برگزاری این گونه نشست ها را سرسری می گیرند، ادامه داد: امروز نیاز به اندیشیدن در مورد آسیب های نرم افزاری و محتوایی وجود دارد چرا که در جامعه ضعف در نگاه دیده می شود و نگرش توحیدی در جامعه کمرنگ است.

حجت الاسلام خدایی با اشاره سودها و دیرکردهای کلان بانکی تصریح کرد: در جامعه ما اقتصاد توحیدی به معنای واقعی خود وجود ندارد و در بخش تربیتی نیز یک یا دو دهه پذیرای غذای رسانه ای از طرف بیگانگان بوده ایم.

وی با بیان اینکه در نگرش توحیدی سه حلقه شریعت، طریقت و حقیقت وجود دارد، افزود: طرفدارن فرقه ها مانند دراویش حلقه شریعت را حذف می کنند.

حجت الاسلام خدایی با اشاره به اینکه ترویج نگاه غیرخودباورانه در میان جوانان مانند خوره است و باید مقابل آن ایستاد ادامه داد: باید در بخش های مختلف داشته های بومی و دینی خود را تقویت کرده و هم افزایی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در پایان با اشاره به اینکه نگاه سیاست زده به بسیج نگاهی کاملا غلط است، گفت: بسیج می تواند تفکر معقولانه و منطقی را بر جامعه حاکم کند.

کد خبر 2431103

برچسب‌ها