۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۳

طی طوماری درخواست شد؛

ضرورت ارتقاء جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده/ امضا نامه بدون مطالعه

ضرورت ارتقاء جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده/ امضا نامه بدون مطالعه

شاهرود – در پی درخواست ۱۵۱ نماینده مجلس از رئیس جمهور مبنی بر اجرای جاده جنگل ابر، تشکل های زیست محیطی با امضای طوماری خطاب به دکتر روحانی خواستار ارتقاء این جنگل به عنوان منطقه حفاظت شده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه۱۵۱ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار اتمام عملیات جاده علی آباد کتول - ابر شاهرود شدند، تشکل های زیست محیطی کشور با امضای طوماری خطاب به دکتر حسن روحانی بر ضرورت ارتقاء جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده تاکید کردند.

جمعیت دیده بان طبیعت شاهرود، موسسه شاهوار زیست، رفتگران طبیعت استان سمنان، گروه کوهنوردی پدیده شاهرود، انجمن صلح آب شاهرود، رفتگران طبیعت استان گلستان، دیده بان میانکاله بهشهر، موسسه دیده بان کوهستان تهران، انجمن کوهنوردان ایران، موسسه سبزاندیشان اراک از جمله معترضان به این حرکت نمایندگان مجلس بودند.

طومار دوستداران محیط زیست در خصوص جنگل ابر

 رفتگران طبیعت استان مازندران، انجمن دوستداران دماوند کوه، گروه مهرگان طبیعت نکا، گروه فرهنگی ورزشی گرگان، موسسه کوهستان سبز تهران، کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست تهران و صدها شخصیت حقیقی دیگر از دیگر امضا کنندگان این طومار هستند.

روز گذشته ۱۵۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای که خطاب به حسن روحانی امضا شده بود ضمن اظهار اینکه این جاده باعث رونق و تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و تسهیل روابط تجاری با آسیای میانه می شود خواستار دستور وی نسبت به عملیات اجرایی الباقی این جاده شدند.

این موضوع زمانی اتفاق می افتد که مسئولان ارشد محیط زیست کشور بارها نسبت به عواقب خطرناک زیست محیطی این جاده گوشزد کرده اند و روزهای اخیر نیز استاندار سمنان با منظور حفظ اکوسیستم طبیعی این جنگل با احداث جاده در آن مخالفت کرده است.

به مردم قول می دهیم که ارزش های جنگل ابر نادیده گرفته نشود

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مجلس نیز روز گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر از بازدید برخی اعضای این فراکسیون از جنگل ابر در هفته آینده خبر داد و افزود: قرار است اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس پادر میانی کرده و اختلاف بین متقاضیان ساخت جاده در جنگل ابر و طرفداران و مسئولان محیط زیست که مخالف ساخت این جاده هستند را برطرف کنند.

مهرداد بائوج لاهوتی، در پاسخ به اینکه وقتی نمایندگان مردم آنقدر با هم رو در بایستی دارند که برخی اعضای فراکسیون که باید حامی محیط زیست باشند بدون اطلاع از محتوای نامه مورد درخواست متقاضیان ساخت جاده آن را امضا می کنند چگونه می توان انتظار داشت به عنوان حکم به درستی عمل کنند اظهار داشت: نمی توان اشتباه عده ای را به پای همه نمایندگان عضو فراکسیون محیط زیست نوشت و نظر فراکسیون را نمی توان تنها بر اساس تعدادی امضا که گاهی بدون مطالعه بوده ارزیابی کرد.

لاهوتی در این گفتگو به مردم قول داد که اجازه نخواهیم داد ارزش های این جنگل منحصر به فرد برای ساخت جاده نادیده گرفته شود.

نامه احداث جاده در جنگل ابر را نخوانده امضا کردم

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نامه احداث جاده در جنگل ابر را نخوانده و به احترام همکارانم امضا کردم گفت: به هیچ عنوان با عبور این جاده موافق نیستم و امضای خود را پس می گیرم.

کمال الدین پیرموذن با اذعان بر اینکه با این روند تخریب تا ۶۰ سال آینده حتی یک درخت در جنگلهای شمال باقی نمی ماند اظهار داشته است: بنابر این حفظ جنگل ابر که منطقه ای منحصر به فرد و ارزشمند است ضروری است.

پیر موذن در پاسخ به اینکه امضای این نامه که خلاف موازین زیست محیطی است از سوی یکی از اعضای فراکسیون محیط زیست که باید حامی محیط زیست باشد برای طرفداران و دوستداران محیط زیست مأیوس کننده و نگران کننده است تأکید کرد: اعتراف می کنم که بدون مطالعه این نامه را امضا کردم و آن را پس می گیرم.

کد خبر 2433302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha