۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵

طی نامه ای سرگشاده اعلام شد:

ساختار زیست بوم جنگل ابر بسیار شکننده است

ساختار زیست بوم جنگل ابر بسیار شکننده است

شاهرود - ستاد مردمی حفاظت از جنگل ابر طی نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، ساختار زیست بوم جنگل ابر را بسیار شکننده و مخالفت صریح خود با هرگونه دخل و تصرف در آن اعلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد مردمی حفاظت از جنگل ابر با صدور نامه ای سرگشاده خطاب به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن اعتراض نسبت به نامه ۱۵۱ تن از نمایندگان مجلس درباره تسریع احداث جاده جنگل ابر، بار دیگر بر مخالفت صریح خود با هرگونه تغییر کاربری و دخل و تصرف در ساختار زیست بوم بسیار شکننده جنگل ابر تاکید کردند.

این نامه در ادامه یادآور شده است: تعدادی از همین نمایندگان در تاریخ ۱۷ آبان ماه سالجاری طی نامه ای به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به دلیل آنچه که "خسارت زیست محیطی جبران ناپذیر" نامیدند خواستار خروج هرچه سریعتر جاده آسیایی از داخل پارک ملی گلستان شدند، ولی اکنون با نگارش نامه دیگر خواستار احداث جاده ای در جنگل ابر شده اند که مخاطرات زیست محیطی آن حتم به یقین کمتر از جاده ملی گلستان نیست.

جنگل ابر

این نامه همچنین بن تناقض گفته های این نمایندگان که برای فرار از پاسخ به مخاطرات زیست محیطی گفته بودند این جاده "جاده جنگل ابر" یک راه درج سه روستایی است و مخاطرات زیست محیطی ندارد اشاره کرده و تصریح می کند: ولی در جایی دیگر برخی نمایندگان مجلس مدعی می شوند احداث این جاده "پل ارتباطی بین ایران و آسیای میانه" خواهد بود!

ستاد مردمی حفاظت از جنگل ابر از سال ۱۳۸۳ تا کنون بارها مخالفت خود را با احداث پنجمین جاده ای که شاهرود را به استان گلستان متصل کرده و احداث آن آثار مخرب زیستی فراوانی در پی دارد اعلام داشته است.

در همین راستا طی هفته گذشته این ستاد ضمن ارسال طوماری به نهاد ریاست جمهوری خواستار ارتقاء ضریب حفاظتی جنگل ابر شده است.

همچنین اعضای این ستاد چندی پیش با حضور در دفتر استاندار سمنان از مواضع شفاف و صریح محمد وکیلی در خصوص جاده جنگل ابر تقدیر کردند. دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و همچنین مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و بیان دغدغه های زیست محیطی احداث این جاده نیز از جمله فعالیت های این ستاد طی هفته اخیر بوده است.

کد خبر 2445024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha