۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۵۵

در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی مطرح شد:

ورود بخش خصوصی برای توسعه ورزش آذربایجان شرقی ضروری است

ورود بخش خصوصی برای توسعه ورزش آذربایجان شرقی ضروری است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: ورود بخش خصوصی برای توسعه ورزش استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان در تبریز اظهار داشت: یکی از مهم ترین اولویت های من در هنگام ورود به استان حمایت ویژه از جوانان، ورزشکاران و مقوله ورزش بود که با قهرمانی ورزشکاران استان در رقابت های آسیایی و بین المللی این امر محقق شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایتهای ویژه مسئولان و افزایش تلاش از سوی ورزشکاران شاهد افزایش تعداد مدال آوران ورزش استان در سال های آتی باشیم که با ظرفیتهایی که در ورزش استان وجود دارد این امر امکان‌پذیر است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در سال های آتی انتظار داریم که رشته های ورزشی که تاکنون برای استان مدال آور نبوده اند مورد حمایت جدی قرار گرفته و ورزشکاران این رشته ها بتوانند برای استان افتخار آفرینی کنند.

وی با اشاره به تلاش مسئولان استانی برای توسعه زیرساختهای ورزشی گفت: توسعه زیرساختهای ورزشی یکی از محورهای سند تدبیر توسعه استان است و جایگاه ویژه ای در این سند دارد.

جبارزاده در ادامه با بیان اینکه نیازمند ورود ویژه بخش خصوصی به عرصه ورزشی هستیم، گفت: از فعالان بخش خصوصی می خواهیم حمایت عملی بیشتری از ورزشکاران استان داشته باشند هر چند تاکنون نیز این بخش ورود خوبی به عرصه ورزشی داشته است.

وی با تاکید بر توجه توامان به ورزش قهرمانی و همگانی، برگزاری همایش‌های ورزش همگانی در مناسبت‌های مختلف و همچنین توجه به رشته‌های ورزشی پایه و مدال‌آور و استفاده از ظرفیت‌های ورزشی نقاط مختلف استان را خواستار شد.

جبارزاده با اشاره به اهمیت بحث استعدادیابی در حوزه ورزش و نقش مدارس و دانشگاه‌ها در این خصوص، از آموزش و پرورش استان و دانشگاه‌ها خواست در این زمینه با اداره کل ورزش و جوانان همکاری کنند.


استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال ۹۳ ورزش استان توانست روزهای خوبی داشته باشد و میزبانی شهر تبریز از چندین تورنمنت‌ و المپیاد زمینه ساز رشد و شکوفایی استعدادهای ویژه این استان شد و در این ایام شاهد شهری پررونق به‌ رغم مشکلات اقتصادی بودیم.

وی با بیان این که قهرمانان ورزش، الگوی خوبی برای نسل جوان هستند، افزود: وقتی که یکی از قهرمانان ما به روی سکو می‌رود و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درمی‌آورد، قلب میلیون‌ها ایرانی را شاد می‌کند و غروری که از دیدن این صحنه به انسان دست می‌دهد قابل وصف نیست.

جبارزاده تصریح کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان ما باید با این الگوها بیشتر آشنا شوند و این وظیفه مسئولان است که این ورزشکاران را به عنوان نماد همت و غیرت آذربایجان معرفی کنند.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه ها باید زمینه حضور ورزشکاران را در مدارس و دانشگاه و بین جوانان فراهم کنند زیرا این افراد می توانند بهترین الگو برای نسل جوان باشند.

توسعه ورزش قهرمانی با رویکرد علمی خواهد بود

سید محمد شروین اسبقیان نیز در این آیین اظهار داشت: ورزش استان پس از طی یک مسیر پرفراز و نشیب هم اکنون در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و کسب رتبه اول در حوزه ورزشی توسط این استان در سال گذشته نشان از این پیشرفت دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: ورزشکاران این استان توانسته اند در رقابت های آسیایی، پاراآسیایی و جهانی افتخار آفرینی کرده و مدال هایی را نصیب ورزش استان و کشور بکنند .

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های ورزشی نیز گفت: توسعه زیرساختهای ورزشی با هدف رسیدن به سرانه یک مترمربع در سند توسعه و تدبیر استان لحاظ شده است که با تمام وجود در پی محقق کردن این زیرساخت ها خواهیم بود.

اسبقیان با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی یکی از مهم ترین سیاست های وزارت است، گفت: از سوی دیگر در پی توسعه ورزش قهرمانی با رویکرد علمی و با گذر از مسیر سنتی هستیم.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه مربوطه گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه های استان همکاری ویژه ای برای امر استعدادیابی ورزشی انجام داده اند و اخیرا نیز تفاهمنامه ای علمی- پژوهشی با دانشگاه تبریز منعقد کرده ایم.

سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی

مدیر کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: امروز ۵۴ قهرمان اعم از هفت مربی و سرپرست تیم و ۴۷ ورزشکار استان و شش هیئت برتر ورزشی استان نیز مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی افزود: برای سال ۹۴ نیز در پی برگزاری مسابقات بین المللی در استان هستیم، همچنین توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و استعدادیابی از دیگر اهداف ورزشی برای سال آینده است.

در این مراسم از ۴۷ ورزشکار و مدال‌آور استان که در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی سال ۲۰۱۴ کره جنوبی و همچنین رقابت‌های مختلف جهانی و آسیایی موفق به کسب مدال شده‌اند با اهدای لوح سپاس قدردانی شده و هفت نفر از مربیان و سرپرستان تیم‌های اعزامی استان به مسابقات بین‌المللی و شش نفر از روسای هیات‌های ورزشی نمونه استان تجلیل شدند.

همچنین جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از دو سردار سرافراز دوران دفاع مقدس، سیدحجت کبیری و سیدمجید سیدفاطمی به عنوان قهرمانان ملی و همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز به جهت حمایت از ورزش استان قدردانی کرد.

کد خبر 2434886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha