قرارداد ساخت خط آهن چین به ایران امضا شد

قرارداد ساخت خط آهن چین به ایران امضا شد

قرارداد ساخت خط آهن چین از طریق افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان به ایران امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گلوبال تایمز از امضای قرار داد ساخت خط آهن چین از طریق افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان به ایران خبر داد که پنج‌ کشور آسیایی را به هم وصل می کند.

"نظام حكيم ‏اف" وزير حمل و نقل و ارتباطات جمهوری تاجيكستان اعلام کرد که این قرارداد با حضور نمایندگان پنج کشور افغانستان، تاجیکستان، ایران، چین و قرقیزستان در شهر دوشنبه امضا شده است.

البته در خبر گلوبال تايمز به ديگر جزئيات اين قرارداد از جمله زمان و هزينه ساخت راه آهن و زمان دقيق امضاي قرارداد اشاره نشده است.

ساخت خط آهن چین که نقش قابل توجهی را در بخش توسعه بازرگانی و اقتصاد افغانستان ایفا می کند، یک پروژه کلیدی برای این کشور است. همچنین انتظار می‌ رود که کار ساخت این پروژه از منطقه کاشغر چین شروع شده و از طریق خاک افغانستان به تاجیکستان و قرقیزستان و سپس به خط آهن ایران وصل شود.

کد خبر 2441755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوالحسن ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
      0 0
      جالب است و اين ميتواند راهي براي برقراري و باعث ارتباط نزيكتر ماتهاي مسير راه اهن باشد مشروط بر اينكه دولتها راه ارتباط مردم را با حذف ويزا و يا برقراري ويزاي اسان راحت سازند اميدواراست بجز حساب و كناب حمل و بار محمولات تجاري از اين خط اهن استفاده توريستي نيز براي ملتهاي مسير داشته باشد