۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۲

آیت الله علم الهدی:

مردم به اندازه نفرت از آمریکا و منافقین از فتنه گران نفرت دارند

مردم به اندازه نفرت از آمریکا و منافقین از فتنه گران نفرت دارند

مشهد - امام جمعه مشهد گفت: نفرت مردم از فتنه و فته گران سال ۸۸ چنان نهادینه شده که به اندازه منافق و آمریکا مردم از آنها متنفر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر جمعه در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه و در کنار بارگاه منور امام رضا(ع) گفت: متاسفانه برخی از بزرگان امروز در سخنان خود از تعابیری استفاده می کنند که عوامل وابسته به غرب و  عناصر غرب زده و جریان های سیاسی لائیک فکر می کنند زمینه برای آنها فراهم است که بیایند و مردم را دچار تردید کنند و نتیجه آن این می شود که دانشگاه را بستر کرده و دانشجو را سوژه می کنند تا مردم به تردید بیفتند.

استکبار امروز به دنبال ایجاد تردید نسبت به ولایت و دشمنان انقلاب در میان جوانان است

امام جمعه مشهد افزود: این عده می خواهند تردید بیاندازند که آیا واقعا آمریکا دشمن ما است یا خیر؟ یک مشت سیاسی ورشکسته که حیات سیاسی خود را از دست داده می بینند می خواهند مسئله فتنه را دوباره تبرئه کنند، این بدبخت ها به خاطر همکاری با فتنه حیات سیاسی خود را از دست دادند و جریان های آن ها منحل شد و  این ها  فکر می کنند با ایجاد تردید دوباره می توانند حیات سیاسی پیدا کنند و در نظام جولان بدهند که این اصلا امکان ندارد.

وی ادامه داد: مسئله امروز ما در انقلاب شناختن دو موضوع است. جامعه ما تا زمانی موفق خواهد بود که در اول در دشمن شناسی و دوم در رهبر شناسی تردید نکند، تمام شیطنت های استکبار و برخی جریان های سیاسی غیر ارزشی و لائیک این است که مردم ما را نسبت به دشمن؛ یعنی آمریکا و استکبار جهانی و هم نسبت به رهبر و مقام ولایت دچار تردید کنند که مردم اگر به تردید بیفتند متزلزل می شوند، لذا آنها تمام سعی خود را برای رسیدن به این منظور انجام می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این مملکت همانگونه که تا چند نسل دیگر هم "مرگ بر آمریکا" خواهد گفت؛ تا چندین نسل دیگر نیز منافقین از نظر آنها جانی، منافق و آدم کش هستند و "مرگ بر منافق" را فریاد خواهند زد.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: نفرت مردم از فتنه و فتنه گرهای ۸۸ چنان نهادینه شده که به اندازه منافق و آمریکا از فتنه گر متنفر هستند و برای همین رهبری فرمودند که فتنه ۸۸ خط قرمز ما است و این عده فکر می کنند با تبرئه فتنه گران می توانند برای خودشان جریان سیاسی پیدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ورود اهل بیت در روز اربعین به کربلا بیان داشت: ما اربعینی هستیم و مدال پر افتخار وابستگی به حسین باید در همه عرصه ها خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: نکته ای که در اربعین وجود دارد برگشت اهل بیت سید الشهدا در اربعین اول به کربلا است که البته بعضی از بزرگان آن را قبول ندارند که با یک تحلیل خیلی ساده به این نتیجه می رسیم.

امام جمعه مشهد افزود: اگر قضیه را از نظر مسیر بحث کنید، چیزی که مورد اتفاق همه ارباب مقاتل است این است که در روز اول صفر اهل بیت (ع) وارد شام شدند، در حرکت اهل بیت از کوفه به سمت شام دو نقل وجود دارد.

وی ادامه داد: در مسیر کوفه تا شام چند حادثه رخ داد که اولین در جریان قصر بنی مقاتل بود که لشکر راه را گم کرد و یک شبانه روز سرگردان شدند و دوم اینکه چون آنها از مکانی رد می شدند که شیعیان وجود داشت آنها حمله کردند و تا سرهای بریده را پس بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نکته مهم انگیزه آنها به بازگشت به کربلاست، یک انگیزه عاطفی و یک انگیزه هدفمند، اولی این بود که آنها وقتی از کربلا می رفتند بدن های عزیزانشان در خاک بود و آنها را با تازیانه از روی بدن ها بر می داشتند و حق دارند که تا تکلیف آن بدن ها مشخص نشده است به شهر خود بر نگردند و امام سجاد باید سر مبارک امام حسین(ع) را در کنار بدن ایشان به خاک می سپردند.

 آیت الله علم الهدی گفت: همین که آنها به کربلا نزدیک شدند تلاطم پیدا کردند و اجازه ندادند که شترها بخواند و از روی کجاوه های سیاه پوش به زمین افتادند تا مکانی که بدن های عزیزانشان در خاک افتاده است را پیدا کنند.

واقعه کربلا ابتدای حرکت اهل بیت بود

خطیب جمعه مشهد با اشاره به دلیل هدفمند اهل بیت اظهار داشت: وقتی امام حسین را شهید کردند و اهل بیت او را اسیر کردند هم دوست و هم دشمن به این نتیجه رسید که کربلا تمام شد این هم بینش دوستان بود که می گفتند نوه پیامبر با مظلومیت کشته و باید انتقام آن را بگیریم و دشمنان نیز می گفتند این قیام شکست خورد.

امام جمعه مشهد افزود: اما بینش اهل بیت(ع) این بود که تازه کربلا آغاز شده است و این تازه ابتدای راه است و کربلا باید چندین جامعه را متحول کند چون کربلا ادامه دارد باید اهل بیت برگردند و این را اعلام کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: راهپیمای عظیم امروز به سمت قبر سید الشهدا در حقیقت راه افتادن دنبال امام زمان(عج) است و می گویند می خواهیم شما را پیدا کنیم زیرا ظهور امام زمان جز با براندازی استکبار و بدون روح حسینی محقق نخواهد شد.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: روح حسینی یعنی با همه فشار ها و سنگینی ها آنها در کار و هدف خود تردید نمی کردند، نه در دشمن شناسی تردید داشتند و نه در رهبر شناسی و امام شناسی تردید داشتند.

نقش طعام در تعالی انسان

امام جمعه مشهد در بخشی دیگری از سخنانش در موضوع سبک زندگی اسلامی گفت: پروردگار در آیه ای به صراحت به عنوان یک تکلیف بیان کردند و فرمودند انسان به طعام خود باید نظر کند.

خطیب جمعه مشهد افزود: سرنوشت ابدی و همیشگی معاد این انسان بستگی به مسئله تغذیه و خوردن انسان دارد، زیرا خداوند او را از نطفه آفریده و اندازه گیری های عظیم و دقیقی را در آفرینش انسان به کار برده و چون خلقت او هدفمند است، این انسان با این خصوصیات باید به غذای خود باید بیاندیشد.

وی ادامه داد: مسئله غذا در کمال انسان نقش مهمی را ایفا می کند و خداوند می فرماید وقتی مادر موسی او را در رود انداخت و آب او را به قصر برد تا موسی کلیم الله در بستر قدرت سرسخت ترین دشمنان خدا رشد پیدا کند، در این زمان اولین مسئله شیرخوارگی و غذای موسی بود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: موسی باید از شیر انسان تغذیه کند و خداوند می فرماید ما همه زن های شیرده را بر موسی حرام کردیم، زیرا موسی کلیم الله است، باید شیری بخورد که با آن بدنی بوجود بیاید که با خداوند حرف بزند و با همین بدن و جسم و زبان و ساختار جسمانی موسی با صلابت در برابر کفر فرعون در بیاید برای همین نمی تواند از هر کسی شیر بخورد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: خواهر موسی وارد کاخ شد و گفت من می توانم کسی را به شما معرفی کنم که موسی حتما از زن آن خانواده شیر خواهد خورد زیرا شما به زن شیرده نیاز دارید که موحد و با تقوا بوده و این اثر غذا و شیر را نشان می دهد، نباید انسان فکر کند از هر کجا شکمش سیر شد کافی باشد.

لزوم تهیه مال حلال توسط پدر و مادر

وی ادامه داد: انسان نمی تواند با هرچیزی شکم خود را پر کند، بدن انسان باید در جاده ای قرار بگیرد که خداوند آن رابرای سعادت بشر قرار داده است.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: اگر کسی که از هرکجا لقمه ای بیاورد و به شکم فرزندی که تحت تکلف اوست بدهد و آن بچه در آینده دشمن خداوند بشود باید بدانید که آن فرد نیز مسئول خواهد بود و در باره لقمه حرام پیامبر می فرماید اگر کسی یک لقمه حرام بخورد نماز او تا ۴۰ شب قبول نیست حتی اگر آن لقمه را خود تهیه نکرده بود.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: خداوند وی را عقاب نمی کند که چرا چهل شب نماز نخواندی بلکه تا ۴۰ شب نمازش اثر معنوی ندارد و نمی تواند تا ۴۰ شب نمازی بخواند که او را به خداوند نزدیک کند، و نمازی نیست که معراج المومن باشد.

وی با اشاره به روایت دیگری گفت: کسی نمی تواند وارد بهشت شود اگر ذره ای گوشت حرام در بدن او وجود داشته باشد و او به جهنم نزدیک تر است، آیه ای که خداوند می فرماید انسان باید به غذای خود بیاندیشد به سه نظر اشاره دارد، یک نظر به اصل غذا، نظر دوم به کیفیت و نظر سوم به آداب تغذیه است.

کد خبر 2442073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha