۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۲

آمریکا در اندیشه بازگرداندن کره شمالی به لیست کشورهای حامی تروریسم

آمریکا در اندیشه بازگرداندن کره شمالی به لیست کشورهای حامی تروریسم

یک مقام آمریکایی با اشاره به تنش های اخیر بوجود آمده میان واشنگتن و پیونگ یانگ، از بررسی طرح بازگرداندن نام کره شمالی به لیست کشورهای حامی تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در ادامه گفت: اقدام پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در محکوم کردن کره شمالی در حمله سایبری به شرکت سونی موجب شده تا کاخ سفید موضوع بازگرداندن کره شمالی به لیست کشورهای حامی تروریسم را بررسی کند. 

آمریکا نام کره شمالی را شش سال قبل از این لیست خارج کرده بود. 

تنش های اخیر آمریکا و کره شمالی مربطو به هک شدن شرکت سونی است. اف بی آی بطور رسمی کره شمالی را عامل این حمله سایبری معرفی کرده است. 

در همین رابطه شب گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که حمله سایبری که از سوی هکرهای کره شمالی علیه فیلم "مصاحبه" انجام شده است بی پاسخ نخواهند ماند.

در این فیلم که محصول شرکت سونی پیکچرز است سی آی ای (سازمان سیا) قصد ترور "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی را دارد، هکرها با حمله به سیستم اطلاعاتی شرکت سونی پیکچرز مانع انتشار و پخش این فیلم شدند که این اقدام با انتقادهای فراوانی مواجه شد.

وی در ادامه مدعی شد رهبر کره شمالی این اجازه را نخواهد داشت که در آمریکا نظارتها و سانسورهای خودش را اعمال کند.

دولت اوباما پیشتر هک شبکه کامییوتری شرکت سونی پیکچرز را موضوعی مربوط به امنیت ملی خوانده اما به صراحت از کره شمالی به عنوان مسئول آن نام نبرده بود.

اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره این موضوع بوده و بنابر گزارش ها روشن شده که کره شمالی در آن دست داشته است. 

در پی این حملات کامیپوتری، شرکت سونی و سینماهای امریکا اعلام کردند که فیلمی کمدی با نام "مصاحبه" ساخته این شرکت درباره کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی، به اکران عمومی در نخواهد آمد. 

کد خبر 2446844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha