۱ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۳۸

هاشمی:

اراده دولت بر کاهش آسیب های اجتماعی در سیستان و بلوچستان استوار است

اراده دولت بر کاهش آسیب های اجتماعی در سیستان و بلوچستان استوار است

زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اراده دولت و مسئولان بر کاهش اسیب های اجتماعی و کمک به افراد اسیب دیده در اجتماع به ویژه در این استان استوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مراکز ترک اعتیاد افراد زیر ۱۸ سال در زاهدان بیان داشت: اراده ای قوی در استان برای کمک به درمان و نجات آسیب دیدگان شکل گرفته است و نجات این بخش از جامعه که از طریق اعتیاد در مسیر آسیب واقع شده اند کار ارزشمندی است.

وی اظهار داشت: در طی نشست هایی که در یک سال گذشته و برآوردهایی که از نیاز در این بخش داشتیم در کمتر از ۶ ماه شاهد راه اندازی چند مرکز ترک اعتیاد با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد ظرفیت های جدید منطبق با نیاز امروز هستیم که نشان از عزم جدی برای کاهش آسیب ها دارد.

وی افتتاح مرک ترک اعتیاد کودکان در زاهدان را برای نخستین بار در کشور سر آغاز زیبایی برای صیانت از سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: باید همه با کمک هم این حرکت را توسعه بدهیم و سلامت را برای همه به ارمغان آورده و هر فردی را که در مسیر آسیب قرار دارد نجات دهیم.

استاندار با تاکید بر اینکه آسیب دیدگان ناشی از اعتیاد به ویژه کودکان و نوجوانان نیاز به مشاوره و کار آموزشی و فرهنگی دارند گفت: بنا بر همین احساس نیاز ما کلاس های درس را در این مراکز برقرار کردیم  تا این کودکان از تحصیل بازنمانند و پس از بهبودی و درمان کامل به تحصیل خود ادامه دهند.

وی ضمن دعوت از تمامی مردم و بخش خصوص در راستای توسعه ظرفیت های ایجاد شده برای کمک به کودکان آسیب دیده اظهار داشت: در همین راستا مراکزی در شهرستان های ایرانشهر، سراوان و زابل نیز ایجاد و در حال راه اندازی است و همه فرمانداران نیز در این بخش فعال شده اند تا با بهره گیری از ظرفیت های منطقه ای برای درمان و نجات آسیب دیدگان اقدام شود.

به گزارش خبرنگار، برای نخستین بار در کشور ۲ مرکز درمان کودکان معتاد دختر و پسر زیر ۱۸ سال در زاهدان با حضور استاندار، مدیر کل بهزیستی و اعضای شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر افتتاح  و راه اندازی شد.

 

کد خبر 2447834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha