۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

موغلی خبرداد:

آغاز ثبت نام کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس

آغاز ثبت نام کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس

شیراز – رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس از آغاز ثبت نام دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موغلی ظهر چهارشنبه در نشست خبری ضمن اعلام این خبر، گفت: ثبت نام دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس از روز دوشنبه اول دی 93 آغاز شده و در روز هشتم دی 93 در قالب 317 کد رشته محل، در 39 مرکز آموزش علمی کاربردی با ظرفیت پذیرش 12 هزار و 500 نفر در چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر انجام می شود.

وی اضافه کرد: پذیرش دوره های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت بدون کنکور و بر اساس معدل دیپلم انجام می شود و به پدیرفته شدگان معافیت تحصیلی تعلق می گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس بیان کرد: داوطلبان ثبت نام در دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهلت مقرر می توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.orgنسبت به مشاهده دفترچه، خرید الکترونیکی کارت اعتباری ثبت نام به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب اقدام کنند.

موغلی اظهار داشت: ثبت نام دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) حضوری نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز از روز سه شنبه 9 دی 93 آغاز و در روز دوشنبه 15 دی 93 پایان می پذیرد.

وی ادامه داد: در این دوره در 27 مرکز آموزشی با 135 کد رشته محل و با ظرفیت پنج هزار و 400 نفر پذیرش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس عنوان کرد: اسامی پذیرفته شدگان دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیمه اول بهمن اعلام می شود و شروع کلاس های نیز از نیمه دوم بهمن خواهد بود.

سومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در شیراز برگزار می شود

موغلی همچنین از برگزاری سومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در روز های 14، 15 و 16 دی ماه خبر داد و گفت: "زمینه سازی موثر برای توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور درجهت نیل به اهداف دانشگاه کارآفرین"، "پیوند صنعت و دانشگاه با توجه به مقتضیات استانی"، "شناسایی فرصت های شغلی در مقیاس استانی"، و "تشویق صاحبان صنایع و مشاغل به بهره گیری از منابع عظیم انسانی پرورش یافته در دانشگاه جامع علمی کاربردی" از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش های نمایشگاه به معرفی رشته ها و مشاغل قابل احراز دانشگاه جامع علمی کاربردی اختصاص دارد، گفت: "تبیین جایگاه دانشگاه جامع به عنوان موفق ترین دانشگاه دارای رویکرد بازار محوری"، "عینیت بخشیدن به رشته های تحصیلی دانشگاه و معرفی نمایشی مشاغل قابل احراز پس از فراغت از تحصیل" و " زمینه سازی جهت بازنگری در برنامه های درسی با هدف ایجاد تناسب بین رشته های موجود در دانشگاه با مهارتها و توانایی های مورد نیاز بازار کار" از اهداف این بخش از نمایشگاه هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس ادامه داد: "معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار در غالب برپایی بازارچه کارآفرینی"، "کلینیک اشتغال و کارآفرینی"، "نمایشگاه مشاغل خانگی و بومی، عکس و تولیدات مالتی مدیا" و "برگزاری میز گردهای تخصصی و کارگاه های آموزشی با موضوعات اشتغال و کارآفرینی" از دیگر بخش های نمایشگاه هستند.

کد خبر 2448507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رحیم کلایی ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
      0 0
      ایا در شیراز رشته های بازیگری و مترجمی زبان در مقطع کاردانی وجود دارد لطفا حتما جواب بدید