۵ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴

تاریخ یک قرن فوتبال آذربایجان ورق خورد/

افتخارات و خاطرات فوتبال تبریز پشت ویترین موزه

افتخارات و خاطرات فوتبال تبریز پشت ویترین موزه

تبریز – اولین موزه فوتبال ایران با عنوان موزه فوتبال آذربایجان روز گذشته با حضور مو سپید کرده های فوتبال تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور اهالی فوتبال از جمله جمعی از مدیران، بازیکنان، مربیان، پیشکسوتان و اصحاب رسانه اولین موزه فوتبال کشور با عنوان موزه فوتبال آذربایجان دیشب در تبریز افتتاح شد.

قدیمی ترین باشگاه های فوتبال کشور، تاریخی حدودا ۵۰ ساله دارند و به اعتقاد خیلی ها، قدمت فوتبال در کشور به حدود ۸۰ سال قبل می رسد، اما اسناد، اقلام و تصاویری از فوتبال تبریز وجود دارد که نشان از تاریخ نزدیک به یک قرنی فوتبال این شهر دارد.

با افتتاح موزه فوتبال آذربایجان به عنوان اولین موزه فوتبال کشور، تاریخ فوتبال تبریز ورق خورد و مو سپید کرده ها بار دیگر دور هم جمع شده و خاطرات گذشته را مرور کردند. این خاطرات البته در قالب عکس‌ها، اسناد ورزشی، مدال‌ها و کاپ‌های قهرمانی، پیراهن و لباس ورزشی قهرمانان آذربایجان در بازه زمانی ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳ بود و البته جای بسیاری از قدیمی های فوتبال تبریز هم خالی بود.

در این موزه عکس‌هایی از تیم های منتخب تبریز در دهه ۶۰ و تیم‌های تراکتورسازی، ماشین ‌سازی و شهرداری در دهه‌های بعدی و همچنین عکس بازیکنان شهید فوتبال تبریز همانند شهید پیشقدم وجود دارد.

همچنین کاپ‌ها، مدال‌ها، توپ های قدیمی و لباس های قدیمی نیز از جمله اقلام موجود در این موزه هستند.

کد خبر 2449309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha