۷ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۹

حجت الاسلام روحانی:

می‌توان مسئله حجاب را مدیریت کرد

می‌توان مسئله حجاب را مدیریت کرد

قم - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر از وضعیت حجاب در شهر قم انتقاد کرد و گفت: می‌توان مسئله حجاب در ادارات و نهادهای دولتی را مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه قبل از ظهر یکشنبه اعضای شورای شهر قم با معاون سیاسی امنیتی استاندار حاشیه‌هایی هم داشت.

حجت‌الاسلام علی بنایی که به این جلسه آمده بود تا نقطه نظرات اعضای شورای شهر را درباره موضوعات مختلف بشنود، ابتدا کمی از جایگاه قم و نقشه راه آینده این استان گفت.

پس از آن اعضای شورای شهر به بیان سئوالات و انتقادات خود پرداختند. مسائلی مانند مقابله با تکدی‌گری و اعتیاد بیشترین مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

حجت‌الاسلام بنایی در پاسخ به این انتقادات از عزم جدی استانداری برای مقابله با اعتیاد و معضلات اجتماعی گفت و از مشکلاتی که مانع می‌شود تا اقدامات موثری صورت بگیرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در قم یک گاوداری با هزار رأس گاو ایجاد کند، افزود: مشکل این است که در توسعه قم نقشه راه گم شده است. برخی مدیران افتخار می‌کنند که نرخ دام در قم تعیین می‌شود در حالی که نرخ علم باید در قم تعیین شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در این میان به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و خواستار جدیت بیشتر استانداری در مقابله با بدحجابی در قم شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در پاسخ به وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی دستور نیست، گفت: اینطور نیست که من دستور بدهم و فردا همه با حجاب شوند.

وی ادامه داد: من همواره کسانی که در مسئله امر به معروف و نهی از منکر انتقاد دارند را دعوت می‌کنم به اینکه مدتی کار را خودشان دست بگیرند تا ببیند چه می‌توانند بکنند.

حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به مسئله حجاب بی اهمیت بود، اعلام آمادگی کرد این مسئولیت را به عهده بگیرد.

وی افزود: اگر در زمینه حجاب در محیط عمومی نمی‌توان کاری کرد، برای حجاب کارکنان ادارات که می‌شود حساسیت داشت.

از سعودی‌ها یاد بگیریم

وی عربستان سعودی را در این زمینه به عنوان یک الگو  مطرح کرد و گفت: اگر شما به ریاض و جده سفر کنید، می‌بینید شرایط به گونه دیگری است اما در مکه و مدینه همه زنان مجبورند با پوشیه در معابر تردد کنند و چون شهر مذهبی است هیچکس اعتراض ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم ابراز داشت: واقعیت این است که حجابی که در مکه و مدینه می‌بینید همه با زور ایجاد شده و از روی اعتقاد نیست پس می‌توان مسئله حجاب را مدیریت کرد.

وی همچنین گفت که مسئله حجاب محیط‌های اداری در زمان استانداری حجت‌الاسلام موسی پور بیش از الان جدی گرفته می‌شد.

در ادامه جلسه طوبی حجازی هم انتقاداتی را نسبت به تعامل کارکنان زن و مرد در محیط‌های اداری مطرح کرد.

وی با اشاره به مشکل اختلاط در ادارات قم افزود: مرد و زن با هم صبحانه می‌خورند و می‌گویند و می‌خندند که این متناسب با شأن قم نیست.

در پایان این جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه مسئله حجاب در محیط‌های اداری در حوزه مسئولیت او است، گفت: اگر نقصی در این زمینه وجود داشته باشد، من باید پاسخگو باشم.

وی از اعضای شورا خواست موارد را با جزئیات برای پیگیری به او ارائه دهند.

کد خبر 2450971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha