۷ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱

واشیانی‌پور خبر داد:

عدم توجه شهردار به فسادمالی/استخدام مادام‌العمر نورچشمی‌ها در مترو

عدم توجه شهردار به فسادمالی/استخدام مادام‌العمر نورچشمی‌ها در مترو

اصفهان – سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان علی رغم تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان توجهی به ساماندهی فساد مالی در شهرداری مناطق و راه اندازی صدور فاکتور برای شهروندان ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ندا واشیانی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تذکرات عنوان شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در شصت و هفتمین جلسه علنی اظهار داشت: در این جلسه دو تذکر از سوی اعضای شورا خطاب به شهرداری عنوان شد.

وی با اشاره به ماده ۶۶ آئین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر اصفهان  در خصوص نحوه تذکر اعضای شورا به شهردار اصفهان افزود: بر اساس این ماده قانونی هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که نسبت به فعالیت‌های شهرداری اعتراض داشته باشند می‌توانند تذکر خود را به صورت مکتوب به رئیس شورا اعلام کنند و رئیس شورا نیز این تذکرات را به شهردار انتقال می دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی دو جلسه اخیر شورای اسلامی شهر اصفهان اعضای شورا ۳ تذکر کتبی را برای شهردار ارسال کرده‌اند، اظهار داشت: اولین تذکر در خصوص فساد اداری در شهرداری بوده است که در قالب این تذکر از شهردار خواسته شده نسبت به این امر توجه بیشتری داشته باشد.

شهرداری در نحوه محاسبات مالی مصوبات دقت ندارد

وی با بیان اینکه هزینه‌های شهرداری از جیب مردم تامین می‌شود، ادامه داد: آنچه که این روزها مشاهده می‌شود حاکی از آن است که شهرداری در نحوه محاسبات مالی در مصوبات دقت ندارد و مبالغ بیشتری از مصوبات دریافتی را در پروژه‌های مختلف هزینه می‌کند.

واشیانی‌پور با اشاره به صرف هزینه‌های سلیقه‌ای و خارج از چارچوب تعیین شده در مناطق مختلف شهرداری را یکی از نمونه‌های فساد مالی در شهرداری دانست و افزود: این امر زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است و از رو اعضای شورای شهر نیز بر این اساس تذکری را به شهرداری اصفهان داده‌اند.

وی در ادامه به عدم توجه شهرداری نسبت به راه‌اندازی سیستم محاسبات در شهرداری مناطق و صدور فاکتور برای شهروندان اشاره کرد و گفت: علی رغم تذکرات مکرر اعضای شورای شهر شهرداری همچنان نسبت به راه‌اندازی این سیستم توجهی ندارد و همچنان افراد فرصت طلب و واسطه گر به اقدامات خود ادامه می‌دهند.

برداشت سلیقه‌ای شهرداران مناطق از مصوبات شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان برداشت‌های سلیقه‌ای از مصوبات شورای شهر در مناطق مختلف شهردای را از دیگر مشکلات موجود در سیستم اداری شهرداری دانست و بیان داشت: وجود واسطه‌ها و عدم ارتباط مستقیم مدیران مناطق با اعضای شورا این مشکلات را رقم زده است.

وی در ادامه با اشاره به تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به شهردار این شهر در خصوص مترو اصفهان نیز بیان داشت: در این تذکر سوالاتی در خصوص دلیل تخصیص اعتبارات به میدان امام علی (ع) و سالن‌های اجلاس علی رغم بر روی زمین ماندن پروژه قطار شهری عنوان شده است.

واشیانی پور در ادامه با اشاره به اینکه عبور خط یک مترو از زیر چهارباغ عباسی غیر قانونی است و مصوبه ندارد، اظهار داشت: اعضای شورای شهر اصفهان این سوال نیز از شهردار دارند که چرا علی رغم مخالفت مشاور اصلی پروژه مترو اصفهان این خط به صورت مخفیانه راه اندازی شده و دستگاه‌های «تی. بی .ام» دو سال برای احداث این خط معطل ماندند.

تخلف در انعقاد قرار داد مجدد با شرکت الموت

وی با بیان اینکه راه اندازی تونل مترو در خیابان چهارباغ عباسی به اختلاف شهرداری و سازمان‌های مدافع میراث فرهنگی دامن زده است، گفت: این در حالی بوده که این قسمت از خط یک مترو اصفهان باید در خیابان شمس آبادی احداث می شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تنظیم قرار داد مجدد بین شهرداری و شرکت الموت را که در گذشته به دلیل وارد کردن ضرر و زیان مورد اشکال بوده را از دیگر موارد قابل پاسخگویی از سوی شهردار اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: انعقاد قرار داد با این شرکت که به دستور معاون عمرانی استاندار وقت غیر قانونی بود چرا با سماجت تکرار شد و بر اساس این قرارداد راه اندازی خطوط مترو در دو طرف رودخانه زاینده رود به این شرکت واگذار شد.

وی تاخیر دو ساله در راه اندازی ایستگاه مترو در میدان آزادی را نیز از دیگر موارد لازم برای پاسخگویی از سوی شهردار در خصوص مترو اعلام کرد و بیان داشت: تاخیر در راه اندازی این پروژه علاوه بر مازاد هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی و افزایش ۲۵ درصدی حق مشاور جان دو نفر را نیز گرفته است و در این راستا چه کسی پاسخگو خواهد بود.

استخدام مادام‌العمر نورچشمی‌ها در مترو اصفهان

واشیانی پور با اشاره به عدم جدی گرفتن فروش اوراق مشارکت مترو همت آباد توسط شهرداری اصفهان نیز گفت: این کار علی رغم صدور دستور از سوی بانک مرکزی هنوز اجرایی نشده است ضمن آنکه اعتبارات دولتی این طرح نیز آنطور که باید جذب نشده است.

وی عدم بکارگیری افراد با تحصیلات مرتبط را نیز از دیگر موارد سوال از شهردار اصفهان دانست و افزود: بسیاری از فعالان مترو اصفهان قرار دادهای یکساله دارند و این در حالی است که طی چند ماه گذشته دو نفر نور چشمی با تحصیلات غیر مرتبط با پروژه مترو به استخدام مادام‌العمر درآمده‌اند که باید پرسید دلیل این امر چیست.

 

کد خبر 2451036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha