۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۰

عباس میرهاشمی در گفتگو با مهر:

روند نگهداری عکس‌های جنگ رو به‌بهبود است/ چاپ کتاب‌های عکس دفاع‌مقدس

روند نگهداری عکس‌های جنگ رو به‌بهبود است/ چاپ کتاب‌های عکس دفاع‌مقدس

سیدعباس میرهاشمی مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از انتشار دو کتاب عکس دفاع مقدس و بهبود شرایط نگهداری عکس های دفاع مقدس در برخی از سازمان ها که متوجه ارزشمندی این آثار شده اند، خبر داد.

سیدعباس میرهاشمی مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رویدادهای تازه این انجمن گفت: طی 10 روز آینده کتاب آثار محسن راستانی را با عنوان «زمان سخت» روانه بازار خواهیم کرد. این کتاب شامل عکس های آقای راستانی از جنگ بوسنی و هرزگویین است که هم اکنون در مرحله صحافی قرار دارد و تا اواسط هفته آینده امیدواریم که روانه بازار شود.

او همچنین از انتشار کتاب آثار یک عکاس زنجانی خبر داد و اضافه کرد: کتاب عکس های سعید حاجی خانی عکاس زنجانی نیز با عنوان «قاب شیدایی» به طور همزمان در حال صحافی است که این کتاب نیز شامل عکس های دفاع مقدس این عکاس است و تا ده روز آینده منتشر و روانه بازار خواهد شد.

سرنوشت کتاب عکس‌های علی فریدونی و سعید صادقی

میرهاشمی درباره سرنوشت کتاب آثار علی فریدونی و سعید صادقی نیز توضیح داد: کتاب عکس های دوران دفاع مقدس علی فریدونی کار طراحی و چیدمان آن به پایان رسیده است و در حال طی کردن مراحل قانونی دریافت مجوز است که با انجام این امور، برای انتشار آن اقدام خواهیم کرد. کتاب عکس های دفاع مقدس سعید صادقی نیز در مرحله انتخاب آثار و چیدمان اولیه است که مراحل آماده سازی اولیه را طی می کند.

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از انتشار این چهار کتاب تا پایان سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این آثار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سال 94 به علاقه مندان عرضه شود.

اسکن و ساماندهی عکس‌های انقلاب

او در بخش دیگری از سخنانش درباره روند اجرای کار ساماندهی عکس ها و نگاتیوهای دوران انقلاب و دفاع مقدس که در اختیار رسانه های آن روزگار بوده است، توضیح داد: پیگیری های ما در ساماندهی و اسکن عکس ها و نگاتیوهای دوران دفاع مقدس و انقلاب در حال انجام است و شرایط ما نسبت به سال قبل بسیار بهتر شده است چرا که بسیاری از سازمان ها متوجه ارزشمندی این آثار شده اند و به شیوه بهتری از این آثار نگهداری می کنند.

این عکاس دفاع مقدس درباره همکاری های رسانه های فعال در دوران انقلاب و دفاع مقدس به منظور ساماندهی آرشیو نگاتیوها و عکس هایشان از آن دوران یادآور شد: با روزنامه اطلاعات در طول یک سال گذشته به توافق رسیده ایم که آثار آرشیوی آنها را ساماندهی کنیم، با روزنامه کیهان همچنان به توافق نرسیده ایم، ایرنا هم به شیوه بهتری از آرشیو آثارش نگهداری می کند اگر چه نیاز به ارتقای این شیوه دارد و بقیه سازمان ها، رسانه ها و مطبوعات نیز به طور مرتب جلسه برگزار می شود که هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

وی در پایان درباره همکاری با کاسانی که از دوران انقلاب و دفاع مقدس آثاری را در اختیار دارند، اظهار کرد: با هیچ یک از مجموعه داران خصوصی صحبتی در این زمینه نداشته ایم.

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تنها ارگانی است که به همت تعدادی از عکاسان دوران دفاع مقدس در زمینه ساماندهی و نگهداری تقریباً استاندارد عکس ها و نگاتیوهای دوران انقلاب و دفاع مقدس فعالیت دارد و تاکنون بیش از یک میلیون فریم نگاتیو و عکس را در گنجینه خود به شیوه مناسب ساماندهی کرده است.

کد خبر 2453139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha