۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۴۹

اسماعیلی در گفتگو با مهر:

۴۴۵ نفر اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی در شهرستان قزوین ایجاد شد

۴۴۵  نفر اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی در شهرستان قزوین ایجاد شد

قزوین- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۵ نفر اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی در شهرستان قزوین ایجاد شده است.

مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از جمله مشاغل کوچک و متوسط مشاغل خانگی است که هزینه بالایی را به خانواده تحمیل نمی کند و در عین حال سبب افزایش درآمد و تولید ثروت می شود.

وی افزود: کسب و کارهای خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی توانند جذب بازار شوند لذا فعالیت اقتصادی در محیط خانگی امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک بوده و جلوگیری از رفت و آمدهای شهری، صرفه جویی در هزینه های اجتماعی و در کنار خانواده بودن از مزایای مشاغل خانگی است.

مشاغل خانگی

مشارکت اعضای خانواده در یک فعالیت اقتصادی با بهره بردن از آموزش «استاد ،شاگردی» که هزینه ای برای صاحب کار در بر ندارد از مزایای دیگر مشاغل خانگی است که ضمن توسعه فرهنگ کار درخانواده، فرزندان از حضور مادر در خانواده احساس امنیت کرده و به اهمیت کسب و کار خو می گیرند و در کنار مزایای فراوانی که برای مشاغل خانگی متصور است، انعطاف پذیری این نوع کارهست که با هزینه بسیار اندکی در جهت تغییر و بهبود کار می توان گام برداشت و با کمک های دولت به طور یقین تولیدات آن را به بازارهای خارجی صادر کرد.

۳۴۵ نفر اشتغال خانگی در استان

اسماعیلی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش مشاغل خانگی ۳۴۵ نفر بوده که در بخش  زراعت ۹۷ نفر، باغبانی ۱۶۸ نفر، دام و طیور ۶۸ نفر، آب و خاک ۲۲ نفر، حفظ نباتات ۱۲ نفر، اقتصاد مقاومتی ۶۹ نفر و سایر مشاغل ۹ نفر است.

وی تاکید کرد: میزان اشتغال تعهد شده در استان ۳۴۲ نفر بوده که میزان اشتغال ایجاد شده در این مدیریت  ۴۴۵ نفر بوده است.

اسماعیلی درصد تحقق اشتغال در بخش مشاغل خانگی را ۱۳۰ درصد در سالجاری برآورد کرد و گفت:کلیه متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام و در صورت داشتن شرایط لازم از سیستم کد رهگیری دریافت خواهند کرد که کد رهگیری اشخاص مستقل ابتدا در بانک اطلاعاتی سیستم ذخیره و سپس متناسب با نوع رشته به دستگاه اجرایی مربوطه ارسال می شود.

مشاغل خانگی

به گفته اسماعیلی؛ متقاضیان مستقل دارای کد رهگیری می توانند مشخصات طرح و فعالیت مورد نظر خودرا در قالب فرم های موجود در سیستم به دستگاه اجرایی مربوطه ارائه کنند.

این مسئول اظهارداشت: طرح های پیشنهادی متقاضیان مستقل در مهلت زمانی مشخص، توسط دستگاه اجرایی ذیربط بررسی و در صورت تائید، مجوز مربوطه توسط وزارت کار و امور اجتماعی و واحدهای تابعه صادر که  در صورت نیاز به وام، طرح مورد نظر به بانک ارسال خواهد شد.

کد خبر 2455685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha